Lubelski nabywca nowego samochodu różni się w swych preferencjach od statystycznego klienta krajowego. Po 12 miesiącach na czele tabeli najchętniej kupowanych marek znalazła się Skoda (II m. w kraju), utrzymując swą pozycję z ostatnich miesięcy roku.
Renault znalazło w skali roku 27 nabywców mniej i tym samym wicelider do listopada 2003 (także roku 2002) zajął teraz trzecie miejsce, pozostając jednak na podium tak samo, jak w statystykach krajowych. Wprawdzie w grudniu trzeci pod względem wielkości sprzedaży na Lubelszczyźnie był GM-Opel (V m. w Polsce), którego wynik na koniec roku przekracza 1150 aut, ale pozycja tej marki w regionie jest zdecydowanie niższa niż prowadzącej trójki, mającej łącznie prawie połowę rynku – 49,75 proc.! Pierwszą piątkę zamyka utrzymujący cały czas stabilną sprzedaż Peugeot (VI m. w kraju), z wynikiem 788 pojazdów. Ogółem w ubiegłym roku w regionie sprzedano 10935 samochodów osobowych, z czego aż 1184 w grudniu. Oznacza to wzrost o 20,5 proc. w stosunku do 2002 r.
W grupie samochodów dostawczych pierwsze miejsce zajęła zdecydowanie Andoria -Mot, z wynikiem 342 pojazdów (30-proc. wzrost sprzedaży). Łeb w łeb szły w końcówce roku Citroën i Renault. W listopadzie Citroën prowadził sześcioma pojazdami, w grudniu przewaga zmalała do dwóch, ale to wystarczyło, by pozostać wiceliderem. Czwarte i piąte miejsce, tak jak w klasyfikacji modeli osobowych, należy do GM-Opel z 90 pojazdami i Peugeota z 81. Razem sprzedano w woj. lubelskim 1011 pojazdów dostawczych, co dało procentowy wzrost aż 40,5 proc. Wiele wskazuje na to, że styczeń podtrzyma tendencje wzrostowe na rynku samochodów nowych, choć być może nie w tej skali co ostatni, rekordowy miesiąc ub. roku.