Jeszcze w tym roku pasażerowie dostaną nowy przystanek PKP – Biała Podlaska Wschodnia. Kolej zaczęła budowę tunelu pod torami.
To tak naprawdę reaktywacja przystanku, który wcześniej mieszkańcy znali z nazwy "Biała Podlaska Rozrządowa". Funkcjonował od lat 90., ale w 2014 roku kolejowa spółka wyłączyła go z rozkładu, chociaż zatrzymywało się tam 17 pociągów. Wówczas przeważyć miały jednak kwestie bezpieczeństwa. „Rozrządowa” była bowiem nieoświetlona, a peron za krótki.
Jednak w ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły na nowo inwestycję. W tym miejscu i postępy już widać. – Trwają prace przy budowie tunelu pod torami. Zwiększy on bezpieczeństwo pasażerów, którzy od końca tego roku skorzystają z nowego przystanku z dwoma peronami- zapowiada Anna Znajewska – Pawluk z biura prasowego PKP PLK. – Na tym etapie, powstaje konstrukcja przejścia pod torem pierwszym. W maju prace obejmą sąsiedni tor-precyzuje Znajewska-Pawluk. W ubiegłym roku, kolej wybudowała też ulicę, która łączy Sidorską z nowym przystankiem Biała Podlaska Wschodnia. Droga przebiega tuż przy kampusie Akademii Bialskiej. I miejski radny Adam Chodziński ma pomysł, by nazwać ją imieniem założyciela uczelni, profesora Józefa Bergiera. Okazało się jednak, że potrzebna jest zgoda PKP PLK, jako właściciela gruntów. I taki wniosek urzędnicy już skierowali.
To nie koniec wielkich inwestycji kolejowych. Wciąż trwa jeszcze rozbudowa stacji głównej o 10 torów. - Łącznie wybudujemy kilkanaście kilometrów torów. Stacja w Białej Podlaskiej będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów- tłumaczy przedstawicielka biura prasowego.
Rozbudowa stacji głównej jest częścią unijnego gigaprojektu modernizacji linii kolejowej E- 20 z Siedlec do Terespola za ponad 752 mln zł.