

Kolejny tydzień budowy lotniska za nami. – Trwają prace związane z odwodnieniem płyty postojowej – informuje Monika Kuśmierz z Agencji RO Media. – Trwa przebudowa linii energetycznej w rejonie Janowic, Franciszkowa i Jackowa. Istniejąca linia napowietrzna zostanie zastąpiona linią kablową.

Toczą się roboty makroniwelacyjne, zaś przy sektorach płyty postoju samolotów układana jest warstwa piasku.
– Wykonywana jest też stabilizacja gruntu cementem, wylewany jest chudy beton – dodaje Kuśmierz. – Trwają prace przy ogrodzeniu terenu lotniska wzdłuż lasu, gdzie montowany jest drut kolczasty, słupki, siatka ogrodzeniowa i tablice informacyjnych. Sukcesywnie kontynuowane są prace na kolejnych odcinkach koryta drogi startowej.
W tym tygodniu Port Lotniczy Lublin poinformował, że do spółki wpłynęło dziesięć ofert na budowę terminala. O realizację inwestycji starają się konsorcja i pojedyncze firmy, lubelskie i warszawskie.
Swoje oferty przedstawiły także 4 konsorcja międzynarodowe: polsko-ukraińskie, polsko-portugalskie, polsko-hiszpańskie i polsko-niemieckie. O tym, kto złożył najkorzystniejszą ofertę będzie wiadomo na przełomie września i października.
Budynek terminala będzie miał 112 metrów długości, 64 metry szerokości i wysokość do 8,5 metra. Łącznie 11 tys. mkw. W projektowanym pomieszczeniu znajdą się m.in. główna hala odlotów ze strefą odprawy bagażowo-biletowej, strefa kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej, część komercyjna oraz strefa przylotów z wielofunkcyjną halą odbioru bagażu. Do terminala wjedziemy szynobusem.
Budowa terminala ruszy najwcześniej w październiku. Tymczasem znany jest już wykonawca drogi startowej. To konsorcjum firm, którego liderem jest Mota-Engil Central Europe. Koszt inwestycji to 61 mln zł. Droga startowa ma być gotowa latem 2012 roku.