

Będą to dwa rodzaje znaków i ich wprowadzenie jest już uwzględnione w projektach rządowych rozporządzeń.

Chodzi o oznaczenie miejsc, w których można naładować samochód elektryczny. Znak pierwszy będzie wskazywał stanowisko ładowania, a drugi stację paliwową z ładowarką.
– Informacja wskaże kierunek i odległość do ładowarki znajdującej się na danej drodze lub innej drodze w bliższej lokalizacji. Możliwe będzie oznakowanie dojazdu do stacji zlokalizowanych w pobliżu zjazdu z autostrady lub drogi ekspresowej – wyjaśnia Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
To właśnie ono lobbowało za nowymi oznaczeniami i swoje propozycje przedstawiło w raporcie „System identyfikacji elektromobilności”, który miał premierę we wrześniu 2019 r. podczas Kongresu Nowej Mobilności.
– System identyfikacji elektromobilności w Polsce opracowaliśmy z uwagi na brak kompleksowych rozwiązań prawnych w tym zakresie. Kiedy projektowane przepisy wejdą w życie, kierowcy poruszający się po Polsce zobaczą informacje o najbliższej stacji ładowania już nie tylko na ekranie nawigacji lub w aplikacji mobilnej, ale także na znaku pionowym przy drodze, na zbiorczych tablicach informacyjnych, na oznaczeniach parkingów czy Miejscach Obsługi Podróżnych. To istotny krok w zakresie upowszechniania elektromobilności w Polsce – mówi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
