Sonda: Jak oceniasz nowe rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Lublinie?
Od rana jesteśmy zasypywani komentarzami odnośnie do nowego, szkolnego rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Lublinie. Czytelnicy zgłaszają problemy z aplikacją, autobusy widmo i brak połączeń na popularnych trasach.
Przypomnijmy. Od 2 września obowiązuje nowy rozkład jazdy, który jest efektem III etapu optymalizacji oferty przewozowej. Reorganizacja, wprowadzona po konsultacjach społecznych ma spowodować m.in. zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów i trolejbusów, zwłaszcza w godzinach szczytu oraz nowe połączenia dla szybko rozwijających się osiedli mieszkaniowych np. Węglina Południowego czy Zielonego Wzgórza.
Na portalu Facebook, utworzyliśmy post, w którym poprosiliśmy o opinie na temat wprowadzonych zmian. Okazało się, że już w poniedziałek z samego rana, lublinianie mieli sporo problemów z dojazdem do pracy czy szkoły. Oto kilka z komentarzy:
„Aplikacja "zwariowała", z przystanku Poznańska, os. Słowackiego i kilku innych, pokazuje tylko kursy autobusów nocnych. Co to się porobiło?”;
„Zamęt, zamęt i i bałagan. Zamiast usprawnić komunikację miejską robią niepotrzebne zmiany tras i likwidacje linii”;
„Taki wspaniały rozkład jazdy, że za czasów głębokiej komuny autobusy PKS jeździły częściej do zapadłej pipidówki niż teraz w Lublinie można gdziekolwiek dojechać MPK. Czy miejskie władze mają układy z Boltem i innymi korporacjami taksówkowymi?”;
„W aplikacji w ogóle nie widać tras”
Główne zarzuty dotyczyły funkcjonowania aplikacji Mobile MPK, która nie pokazywała wszystkich kursów lub pokazywała błędnie linie, które nie odjeżdżają z danego przystanku. Pojawiły się również komentarze co do częstotliwości kursowania oraz likwidacji potrzebnych zdaniem czytelników linii.
„Brak połączenia Zana - Głęboka. 154 jedno co godzinę.”;
„Tragedia. 30 z al. Warszawskiej na Zana jeden kurs co dwie godziny. A miało być tak pięknie”;
„Między 7 rano, a 7.40 było tylko jedno 55 na Galeria Labirynt i to też jakieś widmo nie z rozkładu. Nieczytelny rozkład w telefonie. Wspomniane 55 cztery razy na dobę na rozkładzie na przystanku co 15 min”;
„Autobusy max 2 na godzinę ul. Zana dramat.”; „32, które zastąpiło 39... W okresie letnim 39 jeździło nawet po 3-4 x na godzinę. 32 cały dzień po 2 kursy na godzinę. Okrojenie liczby kursów nazywacie zwiększeniem częstotliwości?”;
„Oddajcie linię nr 1”
ZDiTM na swoim portalu skomentował problemy z działaniem aplikacji.
- Jeśli chodzi o aplikację mobile MPK, to może ona nie działać ze względu na problemy ze stroną internetową MPK. Prosimy o sprawdzanie rozkładów na stronie ZDTM – czytamy w komentarzach.
Zachęcamy do zgłaszania swoich wątpliwości oraz problemów pod postem na naszym profilu Facebookowym. Część z komentarzy wyślemy do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie z prośbą o komentarz.