Zakończył się remont krętego odcinka „17” pomiędzy Łabuniami Reformą a Polanówką. Kierowcom podoba się gładka nawierzchnia, ale liny rozdzielające pasy ruchu już nie przypadły im do gustu.
Przebudowa blisko 2,6-kilometrowego odcinka ruszyła jesienią 2014 roku. Drogowcy mieli sporo do zrobienia.
– W ramach zleconych prac została poszerzona jezdnia do przekroju 2+1, co kierowcom ułatwi wyprzedzanie pojazdów wolniej jadących pod górę. Przebudowano także skrzyżowanie z drogą powiatową nr 3265L z wydzieleniem dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów skręcających w lewo. Przeprowadzono także korektę zakrętów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Remont opóźnił się o kilka tygodni ze względu na konieczność wzmocnienia skarpy, po której biegnie droga. Był jednak konieczny. Droga krajowa nr 17 pomiędzy Łabuniami Reformą i Polanówką przechodzi przez las, a kręty fragment drogi w niesprzyjających warunkach pogodowych okazywał się zbyt trudnym wyzwaniem dla kierowców ignorujących ograniczenia prędkości. Poza poszerzeniem jezdni do przekroju 2+1, drogowcy rozdzielili pasy ruchu barierami linowymi.
– Nawierzchnia na pewno jest o niebo równiejsza. Ale ludziom nie podobają się te liny na środku. Wielu mówi, że z tego nie będzie nic dobrego. Na pewno jeździ się lepiej i zakręty są łagodniejsze – mówi Stanisław Gredys, mieszkaniec gminy Łabunie.
– Bariery linowe uniemożliwią natomiast czołowe zderzenie pojazdów – tłumaczy Krzysztof Nalewajko. W przypadku zablokowania pasa ruchu w kierunku Zamościa odcinki barier linowych, które można łatwo zdemontować, umożliwią przełożenie ruchu na podwójny pas w kierunku Tomaszowa Lubelskiego. Koszt przebudowy tego 2,6-kilometrowego odcinka „17” wyniósł blisko 12,7 mln zł.