na ok. 4,9 mln euro.
Była najtańsza.
Budową było zainteresowanych 8 firm polskich i zagranicznych. Złożyły oferty od ok. 4,9 mln euro do ok. 6,3 mln. Całkowity koszt inwestycji to ok. 8 mln euro, z tego unijna dotacja z programu PHARE 2001 to ponad 3 mln. - Podpisanie umowy nastąpi zapewnie na przełomie sierpnia i września. Dopóki do tego nie dojdzie, nie możemy oficjalnie powiedzieć, kto wygrał przetarg - mówi Jerzy Różyło, dyr. Wydziału Rozwoju Gospodarczego w zamojskim Urzędzie Miasta.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem,
to budowa ok. 3,8-km odcinka obwodnicy rozpocznie się pod koniec września. Pierwsi kierowcy mają przejechać tą trasą pod koniec 2004 r. Omijając centrum miasta w godzinach szczytu, zaoszczędzą ok. 20 minut.
Również inne miasta regionu będą miały niedługo własne obwodnice. Trwa budowa tras wokół Lubartowa i Piask. Wykonawcą tej ostatniej jest Deutsche Asfalt, w którego grupie kapitałowej znalazł się właśnie Strabag. - Zakończenie budowy obwodnicy Piask zaplanowano na koniec września przyszłego roku - mówi Janusz Wójtowicz, dyr. lubelskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych.
W przyszłym roku zostanie wprowadzona do planu obwodnica Hrebennego i Puław. - Poza tym opracowywana jest dokumentacja obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, której rozpoczęcie zaplanowano na 2005 r. Liczymy też, że do 2010 r. powstanie obwodnica Kraśnika i Janowa Lubelskiego - dodaje
dyr. Wójtowicz.