Zamość został jednym z pięciu miast – partnerów Programu Rekomendowany Pracodawca, inicjatywy promującej wysokie standardy zatrudnienia.
Celem programu jest promocja dobrych praktyk stosowanych przez pracodawców oraz wskazanie i wyróżnienie firm, które takie standardy spełniają.
– Chcemy, aby tytuł Rekomendowany Pracodawca był jasnym sygnałem dla każdego pracownika, że tutaj warto starać się o pracę – tłumaczy współorganizator programu Marcin Fiedziukiewicz.
Ważne jest też budowanie wśród pracodawców zrozumienia dla konieczności stwarzania dobrych warunków pracy.
– Wysoki standard pracy to jeden z najważniejszych elementów osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa. Nawet najlepszy pomysł nie jest w stanie sam się zrealizować. Dobra kadra to konkurencyjne przedsiębiorstwo nie tylko w Polsce, ale także w Europie – tłumaczy Marian Owerko, wiceprezes Polskiej Rady Biznesu. – Pracodawcy doskonale zdają sobie sprawę, jak istotnym elementem dla ich biznesu są pracownicy. Wiedzą, że zaangażowany, zmotywowany i zadowolony pracownik to sukces biznesowy.
Na razie do programu
zgłosiło się ponad 500 firm (udział jest bezpłatny). Żeby otrzymać tytuł Rekomendowanego Pracodawcy muszą one spełniać określone kryteria standardów pracy w takich obszarach, jak płace, czas pracy, normy i warunki zatrudnienia oraz możliwości rozwoju. Organizatorzy poddają ocenie również system benefitów pozapłacowych. Program wspiera też pięć miast. Oprócz Zamościa jest to także Gdynia, Kielce, Gniezno i Jelenia Góra.