W poniedziałek ruszyła ogólnopolska kampania społeczna promująca profilaktykę raka piersi wśród Polek MAM HAKA NA RAKA.
Zwycięzcą został zespół z III Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Ząbkowicach Śląskich.
Na podstawie pomysłu młodzieży została zrealizowana ogólnopolska kampania reklamowa. Od 18 sierpnia przez kolejne 2 tygodnie będzie można zobaczyć ją w mediach: Telewizji Polskiej, na portalu Onet.pl, na billboardach w całej Polsce oraz usłyszeć na antenie Polskiego Radia.
Sześcioosobowy zespół z Dolnego Śląska w swoim projekcie kieruje przekaz do kobiet, aby przekonać je do systematycznego samobadania piersi. Młodzież posłużyła się prostym hasłem: "Wystarczy tak niewiele...” W spocie telewizyjnym licealiści wykorzystali dłonie kobiet, które poruszają się tak, jak przy badaniu piersi. Przekaz jest bardzo sugestywny i czytelny w odbiorze.
- To pionierski sposób przygotowywania kampanii społecznej na taką skalę. Mam nadzieję, że przyniesie spodziewane efekty - mówi dr med. Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.
Opr. (hap)