Uchwała o likwidacji Zarząd Komunikacji Miejskiej do poprawki. Zaskarżył ją wojewoda lubelski. O likwidacji ZKM (jednostki budżetowej miasta) przesądziły względy ekonomiczne. Radni miejscy przegłosowali to na sesji 26 czerwca.
– Miasta nie stać by wydawać miliony złotych na komunikację miejską – tłumaczył nam w czerwcu Lucjan Nowakowski, dyrektor gabinetu prezydenta i kierownik referatu nadzoru właścicielskiego.
Zgodnie z uchwałą zadnia po ZKM przejmują prezydent miasta oraz spółka miejska Miejski Zakład Komunikacyjny. Uchwała przewidywała także, że czynności likwidacyjne potrwają do końca tego roku. Co nie spodobało się wojewodzie?
– W uchwale Rada Miasta określiła katalog czynności likwidacyjnych, wskazała osobę likwidatora, a także zobowiązała go do przedstawienia harmonogramu czynności likwidacyjnych wraz z planem finansowym w terminie do 31 lipca 2015 r. W ocenie Wydziału Prawnego, Nadzoru i Kontroli Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego Rada Miasta umieściła takie zapisy w uchwale z istotnym naruszeniem prawa – tłumaczy Marcin Bielesz, rzecznik prasowy wojewody lubelskiego.
Według wojewody kwestie te należą do kompetencji organu wykonawczego, czyli prezydenta miasta.
Skarga została już przekazana Radzie Miasta. – Rada ma obowiązek przekazania jej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wraz z kompletem dokumentów dotyczących sprawy i swoją odpowiedzią – dodaje Bielesz.
Te formalności zostały już spełnione. Teraz, prezydent Białej Podlaskiej uznając zaskarżone punkty za zasadne, zmienił treść uchwały zgodnie z uwagami wojewody. Poprawiony dokument trafi do porządku obrad na najbliższą sesję 25 września.
Michał Trantau rzecznik prezydenta Białej Podlaskiej zapewnia, że zmiany nie rzutują na podział zadań po zlikwidowanym ZKM.