Najdroższa i najdłuższa w historii powiatu bialskiego droga jest już po przebudowie. Mowa o 14–kilometrowej trasie z Białej Podlaskiej przez Grabanów do Rokitna.
– Bez środków zewnętrznych, pieniędzy Unii Europejskiej, po które nasi specjaliści potrafią sięgać pisząc wzorowe projekty, realizacja tak dużych inwestycji byłaby bardzo trudna – przyznaje Mariusz Filipiuk starosta bialski.
Droga zyskała nową nawierzchnię, jest też szersza – dokładnie na 6 metrów. Wybudowane zostały zjazdy na posesje, a w Grabanowie powstał chodnik z kostki, natomiast przy moście drogowym na Klukówce kładka pieszo – rowerowa. Poprawiono też odwodnienie. A w Rokitnie powstało rondo na skrzyżowaniu dróg powiatowych w kierunku na "nadbużankę". Prace trwały prawie dwa lata.
– To największa, najdroższa i najdłuższa przebudowana trasa w historii powiatu – podkreślają urzędnicy. – Ta droga poprawi bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Grabanów już dziś to szybko rozwijająca się miejscowość gdzie powstają domy i firmy– zaznacza starosta. Do inwestycji dorzuciły też samorządy gminy Biała Podlaska (1,5 mln zł) i gminy Rokitno (700 tys. zł).
– Takich wspólnych inwestycji powiatowo –gminnych jest u nas więcej. W ostatnich latach zrealizowaliśmy wspólnie i możemy się pochwalić przebudowanymi szlakami Biała Podlaska – Terebela, Cicibór Mały – Witulin. W tym roku prawie kilometr drogi budowanej od podstaw powstał na szlaku Porosiuki – Jaźwiny, w roku przyszłym będziemy chcieli doprowadzić asfalt już do samej miejscowości– precyzuje Wiesław Panasiuk wójt gminy Biała Podlaska.
O remont tej drogi od lat wnioskowali mieszkańcy okolicznych miejscowości, którzy zbierali nawet podpisy z petycją do starostwa powiatowego. Pracami zajmowała się firma PRD z Białej Podlaskiej.