Piętnaście sekund. Tyle trwa filmik promujący nasze miasto nakręcony przez chełmskich urzędników. Spot można oglądać do końca września na ekranach i telebimach w różnych miastach Polski.
– To kilka telebimów w Lublinie, Białej Podlaskiej, Zamościu, Biłgoraju, Krasnymstawie, Parczewie, Kraśniku i Lubartowie – mówi Rolad Kurczewicz, pełnomocnik prezydenta Chełma. – Spot można zobaczyć też m.in. w zamojskich autobusach i na ekranach w lubelskich restauracjach.
Poza Lubelszczyzną na prezentację filmiku zgodzili się właściciele telebimów m.in. w Końskiem, Lublińcu i Bełchatowie. A jak twierdzą urzędnicy, to nie koniec listy miejscowości, w których pojawiać się może zaproszenie do Chełma.
– Stale wysyłamy nowe zaproszenia do udziału w akcji i mamy kolejne pozytywne odpowiedzi od właścicieli ekranów LED – zapewnia Marcin Grel, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju, Promocji w Współpracy z Zagranicą UM Chełm.
W piętnastosekundowym filmiku można zobaczyć kilka obrazów z miasta. Znalazły się tam także sceny "timelapse”, czyli nagrania polegające na wykonaniu zdjęć z dużych odstępach czasu, a następnie wyświetlaniu ich w przyspieszonym tempie. Pod prezentowanymi obrazami video widnieje opis: "Chełm – ponad 1000-letnie miasto”. Spot kończy hasło: "Zwiedzaj Polskę – Zapraszamy do Chełma”.
– To przedsięwzięcie należy traktować nie jako komercyjną reklamę, lecz jako akcję społeczną zachęcającą do krajowej turystyki – przekonuje prezydent Chełma Agata Fisz. – W opracowanym przez nas spocie przez pryzmat pięknego Chełma zachęcamy do zwiedzania całej Polski.
– Być może inne miasta pójdą naszym śladem i przygotują własne prezentacje zachęcające do zwiedzania kraju –dodaje Kurczewicz.