Nowy asfalt na ulicach, chodniki, zatoki autobusowe, ścieżki rowerowe, ronda i droga, która pozwoli minąć osiedle "Wiślana" - tak już pod koniec roku będzie wyglądał Dęblin. Obecnie trwają intensywne prace nad kompleksową przebudową drogi wojewódzkiej 801. Inwestycja pochłonie 45 mln zł.
W kwietniu minie rok od podpisania umowy z firmą Strabag, wykonawcą tzw. obwodnicy Dęblina. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych w tym mieście od kilkudziesięciu lat. Rozpoczyna się już na wjeździe do miasta - przebudową ul. Podchorążych. Obecnie trwa przebudowa kolejnego fragmentu jej nawierzchni, w związku z czym na kilkusetmetrowym odcinku przed wiaduktem ruch prowadzony jest wahadłowo.
Widać nowe krawężniki, fragmenty chodnika, zatoki przystankowe oraz ślad nowej ścieżki rowerowej. Układ drogowy na tym obszarze nie zostanie zmieniony. Kierowcy przejadą pod wiaduktem i dojadą do ul. 15 Pułku Piechoty, czyli drogi krajowej nr 48. Jeśli skręcą w prawo, po około stu metrach dotrą do nowego ronda w pobliżu Lidla, które rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego.
Kierowcy zmierzający w stronę Warszawy będą mogli skręcić w prawo, w dawną Towarową, która docelowo odbije na zachód. Nowy ślad pozwoli minąć osiedla mieszkaniowe, przejazdy kolejowe i kilka zatłoczonych skrzyżowań, zwłaszcza przy targowisku i cmentarzu. Całe założenie, liczące ponad 4,5 km, kończy się nowym rondem, które powstaje w pobliżu stacji paliw na ul. Mickiewicza, kilkaset metrów przed obwodnicą Stężycy.
Według informacji, jakie otrzymaliśmy w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, wykonawca nie notuje żadnych opóźnień w stosunku do przyjętego harmonogramu. Zgodnie z umową, prace powinny zakończyć się w marcu 2023, ale jest szansa na szybszy termin. Jeśli aktualnego tempa nie pokrzyżuje pogoda, całość powinna zakończyć się jeszcze w tym roku.