Wraz z nadejściem wiosny przychodzi ochota nie tylko na zmianę garderoby, ale jak się okazuje, również szafy. Według najnowszych badań niemal 40 proc. Polaków chciałoby często lub bardzo często zmienić coś w swoim domu.
Aż 90 proc. rodaków przywiązuje dużą wagę do wyglądu domowych wnętrz. Dla 45 proc. ankietowanych salon jest najważniejszym pomieszczeniem w domu i stanowi on odzwierciedlenie naszych osobowości, wręcz wizytówkę. To właśnie ten pokój Polacy najchętniej poddaliby metamorfozie – deklaruje tak 33 proc. respondentów. Badanie zostało przygotowane przez TNS Polska dla marki Black Red White.
Okazuje się, że ponad połowa z nas w pierwszej kolejności chciałaby wymienić w swoich domach meble oraz kolory ścian. A co jest dla nas największą motywacją do wprowadzania częstych zmian oprócz zużycia obecnych mebli? Podejmujemy takie decyzje pod wpływem nowych trendów oraz inspiracji zaczerpniętych z czasopism oraz mediów poświęconych tematyce wnętrzarskiej. W ciągu najbliższego półrocza niemal jedna czwarta z nas planuje odświeżenie jednego pomieszczenia w swoim domu. Co piąty Polak zamierza kupić dodatki i artykuły dekoracyjne, a co dziewiąty dokupi meble. Jest to dobrą nowiną dla branży meblarskiej oraz dekoratorów wnętrz i architektów. Widać bowiem, że Polacy są gotowi na zmiany własnych M i niebawem ruszy fala remontów.
Polski styl
Aranżacja mieszkania jest dla większości Polaków sposobem na stworzenie własnego miejsca, natomiast co czwarty badany uważa to za element, który ułatwia codzienne życie. Również, co czwarty z respondentów traktuje wystrój domu jako sposób na wyrażenie swojej osobowości.
– Polacy bardzo cenią wygląd wnętrz swoich mieszkań i domów, deklarują zamiłowanie do piękna i chcą mieć istotny wpływ na to, jak wygląda ich otoczenie – ocenia Agnieszka Sikorska, menedżer ds. aranżacji wnętrz, Black Red White.
Wyniki badań TNS Polska pokazują, że Polacy cenią prosty wystrój wnętrz. Największe uznanie wśród respondentów zdobył styl nowoczesny i styl klasyczny. Styl nowoczesny wybierany jest częściej przez ludzi młodych i lepiej sytuowanych, natomiast stylistykę klasyczną preferują osoby starsze. Najchętniej wybieramy meble w odcieniu jasnego drewna. Prawie 20 proc. badanych zaaranżowałoby salon meblami w kolorze brązowym. Jednak kolorystyka nie jest czynnikiem najważniejszym w procesie zakupowym.
Dla Polaków bardzo ważnym aspektem jest cena mebli, ale nie w oderwaniu od wzornictwa i wyglądu oraz względów praktycznych. Polacy szukają w salonach meblowych systemów, które rosną wraz z ich rodzinami. Zaczynają od jednej komody, a wraz ze zmianą sytuacji życiowej zmienia się aranżacja mieszkania. Warto zwrócić uwagę, że Polacy chcą także mieć wpływ na finalny wygląd mebli, które znajdą się w ich mieszkaniach. Aż 33 proc. badanych deklaruje ochotę wprowadzania własnych zmian oraz pomysłów w istniejących już rozwiązaniach.