Batman: Arkham Asylum – demo już jest. A wraz z nim dużo trudnych słów: batarang, wolumetryczny, physX, renderowanie…
Po pierwsze, sprawdzić, czy bardzo pochlebne opinie o grze mają uzasadnienie.
Po drugie, porzucać batarangiem, czyli jednym z gadżetów Batmana.
Po trzecie wreszcie, sprawdzić, po co Batmanowi wolumetryczna mgła (ale to już tylko na PC. I to nie wszystkich…)
Mgła i pajęczyny
Tydzień temu przedstawiciele Nvidia Corporation poinformowali, że nowy Batman będzie obsługiwać technologię Nvidia PhysX, która pozwala na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk wypełnionych w pełni interaktywnymi materiałami i obiektami.
Technologia PhysX, sprzętowo akcelerowana przez obsługujące ją procesory graficzne Nvidia GeForce, wykorzystuje moc obliczeniową kart graficznych do renderowania w środowisku gry obiektów fizycznych, które nie tylko współtworzą ogólny wygląd gry, ale także kreują wciągający i wiarygodny świat gry.
– Obsługa technologii PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry – mówi Sefton Hill, Game Director w firmie Rocksteady Studios. – Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat.
Na co poszła kasa
A już bez tego tytułowy Arkham Asylum (szpital dla obłąkanych) wygląda całkiem groźnie. A to z tego względu, ze jego pacjentami są najgorsze zmory z Gotham City. Trujący Bluszcz, Zsasz i Joker. A ten – wiadomo – ma jeden cel: załatwić Człowieka Nietoperza. Czyli nas.
Na szczęście, nie jesteśmy bezbronni. Mamy znane z filmów i komiksów gadżety, możemy się skradać, walczyć wręcz i szybować w powietrzu.
I choć jest to klasyczna gra akcji, twórcy nie oszczędzali na scenariuszu i zatrudnili Paula Diniego, zdobywcę 5 nagród Gemmy i współtwórcę serialu Batman: The Animated Series.
A resztę kasy wydali na bardzo dobrą, klimatyczną oprawę graficzną i świetnie zrobione przerywniki filmowe.
Więcej o technologii Nvidia PhysX na: www.nvidia.pl/physx
Więcej o grze Batman: Arkham Asylum na: www.batmanarkhamasylum.com