Miał być kwiecień, będzie sierpień. Twórcy chcą dopracować tempo rozgrywki, dyplomację i sztuczną inteligencję. Nowa data premiery strategii Humankind to 17 sierpnia.
Francuskie Amplitude Studios od paru lat sukcesywnie zdobywa fanów strategii turowych. Dla tych, którzy lubią magię i smoki jest seria Endless Legend. A dla tych, którzy chcą podbijać kosmos: dwie części Endless Space.
Teraz Amplitude Studios pracuje nad swoim największym projektem. I mają też największego konkurenta: serię Civilization.
Ta gra o prowadzeniu swojej nacji od czasów prehistorycznych do pierwszych lotów kosmicznych na runku funkcjonuje już od 1991 roku. Doczekała się sześciu części, masy dodatków i pomniejszych gier (jak Colonization czy Beyond Earth) i milionów fanów.
Dość powiedzieć, że w wydaną 11 lat temu Civilization V tylko dziś na Steam grało 22 969 ludzi, a w Civilization VI: 50 664.
Humankind siłą rzeczy opiera się na podobnych założeniach: staniemy na czele małej społeczności gdzieś w dawnych czasach. Z każdą turą zadań i możliwości będzie więcej. Będziemy handlować i wojować, będziemy zajmowali się rozwojem technologicznym, dyplomacją i całą sferą militarną.
A bitwy, jak obiecują twórcy, mają być niezwykle ważnym elementem gry. Mają być taktyczne i brać pod uwagę ukształtowanie terenu.
Wszystko będzie osadzone w realiach historycznych; aż do czasów nam współczesnych, ale - w przeciwieństwie do wspomnianej serii Civilization - na czele naszej cywilizacji nie stanie postać historyczna, a awatar. Będzie on ewoluował wizualnie w trakcie gry, w zależności od naszych poczynań, zdobytych osiągnięć i ogólnego rozwoju.
Gra swoją premierę miała mieć już w kwietniu. Miała, bo premiera została przełożona. Twórcy chcą dopracować kilka elementów, takich jak tempo rozgrywki, balans, dyplomację czy sztuczną inteligencję.
„Kiedy po raz pierwszy ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad naszym nadchodzącym tytułem z gatunku strategii historycznej - Humankind, nazwaliśmy go naszym opus magnum i mamy świadomość jaka waga wiąże się z tymi słowami. Dotychczasowy odzew fanów był niesamowity: społeczność była bardzo podekscytowana i zaangażowana w rozwój gry na każdym jej etapie, a my zamierzamy spełnić ich oczekiwania” - tłumaczą twórcy.
„To było naprawdę ekscytujące usłyszeć tak wiele pozytywnych oraz konstruktywnych opinii od naszej społeczność, kiedy po raz pierwszy mogli zagrać w naszą grę. Gracze zawsze byli bliscy sercu naszego studia Amplitude, wydanie Humankind w sierpniu da nam dodatkowy czas na dalszą współpracę ze społecznością i dopracowanie gry, aby zapewnić niesamowite wrażenia już w dniu premiery” - podkreśla Romain de Waubert de Genlisl, szef studia i dyrektor kreatywny.
Twórcy pracują nad poprawieniem tych elementów, które zostały wskazane przez społeczność w czasie ostatnich testów dema Lucy OpenDev, w trakcie którego gracze przetestowali 4 ery i 40 różnych kultur.
Przy tej okazji Amplitude Studios podzieliło się ciekawymi statystykami na temat Lucy OpenDev: