Coraz więcej drogi widać na budowanym odcinku S17 od Garwolina do granicy z woj. lubelskim. Inwestor ocenia zaawansowanie prac na ok. 52 i 57 proc. odpowiednio na odcinkach Garwolin-Gończyce i Gończyce-granica województw.
Trwa zarówno układanie betonowej nawierzchni przyszłej trasy głównej jak i prace przy obiektach inżynierskich, roboty ziemne, budowa systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska, branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej.
Przypomnijmy, że odcinek od Garwolina do Gończyc to nie tylko budowa trasy głównej o długości ok. 12,2 km, ale również dróg zbiorczych, lokalnych i dojazdowych o łącznej długości prawie 25 km.
– Wykonano już ok. ok. 637,1 tys. m. sześciennych. wykopów z planowanych 725,6 tys. m. sześciennych. Wymieniono ok. 62,9 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych z ogółem 80,4 tys. m. sześciennych. Ułożono już 9 km nawierzchni betonowej z 20,3 km – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
Natomiast na odcinku od Gończyc do granicy województw trasa główna ma długości ok. 13 km, a drogi zbiorcze, lokalne i dojazdowe łącznie prawie 30 km. – Ułożono ok. 7,8 km z 19,7 km nawierzchni betonowej – dodaje Nalewajko.
Koszt prac budowlanych na obu odcinkach to łącznie ponad 602 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jako jeden z pięciu odcinków budowanej drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów. Wartość tych projektów to blisko 2,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie prawie 1,2 mld zł. Ten odcinek będzie ukończony w 2019 roku.