Największy w historii remont jednego odcinka drogi wojewódzkiej jest już bardzo zaawansowany. Chodzi o niemal 36 km szosy nr 815 Lubartów–Parczew
Przebudowa tego odcinka będzie kosztować 236 mln zł. Powstanie najszybsza trasa komunikacyjna z Lublinem, pozwalająca na włączenie Lubartowa do ruchu na zapowiadanej trasie ekspresowej S19.
– W tej chwili zaawansowanie rzeczowe i finansowe wynosi 60 proc. – mówi Janusz Pachla, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Poza rozbiórką istniejącej infrastruktury powstają lub zostaną przebudowane mosty. Na rzece Wieprz w Szczekarkowie budowana jest nowa przeprawa. Ciekawostką są dwufunkcyjne przepusty. Wykonywane są tak, aby małe zwierzęta, w tym płazy mogły się po nich przemieszczać.
Przede wszystkim jednak zadbano o bezpieczeństwo pieszych. Z myślą o nich powstanie przejście podziemne pod nasypem linii kolejowej nr 30 Łuków–Lublin Północ. Dodatkowo szerokie chodniki pozwolą na bezpieczne i swobodne spacery.
W związku z przebudową kierowcy zmagają się z utrudnieniami. – Wprowadzono ruch wahadłowy – dodaje Janusz Pachla. Liczba wahadeł zmienia się w zależności od postępu prac. Lepiej wybrać drogę alternatywną, aby nie stać w korkach.
Poza kierowcami z remontu będą zadowoleni rowerzyści. Na całym odcinku objętym wnioskiem zaprojektowano ścieżkę rowerową poza jezdnią drogi wojewódzkiej. Na terenach zabudowanych ścieżka rowerowa zaprojektowana jest przy chodniku, tworząc ciąg pieszy i drogę rowerową. Dzięki tym rozwiązaniom podróże rowerem będą wygodne i bezpieczne.
Remont 36-kilometrów drogi wojewódzkiej 815 zakończy się w grudniu. Wykonawcą jest firma Strabag.