489 mln zł z Programu Rozwój Polski Wschodniej przeznaczono na budowę mostu na Wiśle, trzech nowych obwodnic oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 747.
Most na Wiśle w Kamieniu istniał krótko, od 1938 do 1939 roku. Zburzony w czasie wojny, do tej pory nie został odbudowany. Dziś, żeby przeprawić się tutaj przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez mostu.
Dzięki środkom unijnym, most w Kamieniu zostanie odbudowany. W listopadzie 2014 r. będzie można w tym miejscu przeprawić się przez Wisłę. Dofinansowanie inwestycji wartej ponad 215 mln zł, wyniesie prawie 126 mln zł. Most połączy województwa mazowieckie i lubelskie. Przeprawę w Kamieniu wybuduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol – Szczecin S. A.
Jednocześnie rozbudowana zostanie droga krajowa nr 747, która poprowadzi z lubelskiego węzła komunikacyjnego w Konopnicy do Kamienia i dalej przez most ku Iłży w województwie mazowieckim. Na rozbudowanej drodze powstaną też obwodnice trzech miejscowości: Opola Lubelskiego, Chodla i Bełżyc. Tam, gdzie droga biegnie między zabudowaniami, powstaną chodniki dla pieszych.
Droga wojewódzka nr 747 jest ściśle powiązana z siecią dróg krajowych. Jej udrożnienie ułatwi też dostęp do głównych międzynarodowych korytarzy Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Inwestycja będzie kosztowała 550 mln zł, unijne dofinansowanie z programu Rozwój Polski Wschodniej wyniesie ponad 362,8 mln zł.