W systemie na razie nie można sprawdzać, czy pacjenci są ubezpieczeni.
Jaki był powód usterki? Tego nie wiadomo, bo jak tłumaczy Bartoszek, wszystko odbywało się na szczeblu centralnym a nie w lubelskim oddziale.
Na stronie internetowej centrali Narodowego Funduszu Zdrowia czytamy, że w związku z problemami technicznymi "weryfikacja uprawnień pacjentów powinna odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia”.
Co prawda, Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ zapowiadał wczoraj, że może nastąpić przerwa techniczna w dostępie do systemu eWUŚ, ale była planowana między godz. 18 a 21.
Czy awaria utrudniła pracę? W jednej z największych przychodni w Lublinie zdania są podzielone. - Pacjenci wypisują oświadczenia, że są ubezpieczeni i rejestrujemy ich bez utrudnień - mówi pracownica rejestracji fizykoterapii w przychodni przy ul. Hipotecznej.
– Pół biedy, jeśli oświadczenie o ubezpieczeniu wypełniała osoba dorosła. Ale jeśli rodzic przychodził z dzieckiem, to mogły pojawiać się problemy. W oświadczeniu powinny być dane tego rodzica, który zgłasza dziecko do ubezpieczenia, a to nie zawsze ten sam, który przychodzi z nim do lekarza. Na szczęście prezes naszej przychodni zadecydował, że w każdym przypadku będziemy przyjmować takie oświadczenia - wyjaśnia pracownica głównej rejestracji.