![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Za miesiąc ma być gotowy nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej. Pierwotnie roboty miały potrwać do końca listopada ubiegłego roku.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Nową przeprawę przez Bystrzycę realizuje firma Primost Południe. Koszt budowy to 37 mln zł, przy czym 31,5 mln zł z tej kwoty stanowią środki unijne. Inwestycja miała być gotowa do końca listopada 2022 roku, ale wykonawca nie wyrobił się w terminie. Ostatecznie dostał dodatkowy czas na dokończenie robót do końca kwietnia.
Jak informuje Ratusz, most powinien być gotowy w ciągu 30 dni. Gotowa jest już betonowa płyta pomostu i warstwy nawierzchni drogowej. Dopiero po wykonaniu tych robót możliwe było rozebranie pozostałych po starym moście filarów i stalowych elementów tymczasowego podparcia. Drogowcy kontynuują obecnie umacnianie brzegów rzeki oraz zabezpieczanie antykorozyjne styków montażowych konstrukcji stalowej i uszczelnianie niezbędnych elementów kap, krawężnika i desek gzymsowych. Do wykonania pozostał jeszcze m.in. montaż barier ochronnych i montaż fundamentów i słupów oświetleniowych.
- Będziemy się starali jak najszybciej oddać nowo wybudowany obiekt do użytkowania. Konieczne jest jednak zakończenie etapu odbiorów i uzyskanie wszelkich pozwoleń – zapowiada Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Za kilka dni odbędą się próby obciążeniowe. Testy zostaną przeprowadzone za pomocą sześciu 32-tonowych ciężarówek. – Podczas obciążeń dynamicznych samochody będą poruszać się z prędkością od 10 km/h zwiększaną co 20 km/h, aż do maksymalnej prędkości dozwolonej. Badania obejmą pomiary ugięć przęseł i osiadania podpór – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.
Inwestycja zakłada również przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej, w kierunku skrzyżowania z ul. Nałkowskich. Zakres prac obejmuje również korektę przebiegu ścieżki rowerowej usytuowanej pod mostem i regulację koryta rzeki. Nowa przeprawa jest większa od dotychczasowej. Ma 50 m długości i 19 m szerokości. Do jej budowy wykorzystano 160 ton stali zbrojeniowej.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)