Wiosną do MPK ma dotrzeć 20 nowych autobusów, jesienią będzie też 10 przegubowców, które mają obsługiwać głównie linie biegnące koło miasteczka akademickiego.
Przy ich ocenie MPK zbada nie tylko cenę i okres gwarancji, ale też komfort wozów: m.in. szerokość drzwi i dostępność siedzeń dla osób starszych. Wszystkie wozy muszą spełniać najwyższą normę czystości spalin Euro 5, być jednej marki, mieć niską podłogę i monitoring.10 proc. ceny spółka zapłaci przy dostawie, resztę ma spłacać ratami przez siedem lat.
To ma być dopiero początek wymiany taboru. Ikarusy mamy pożegnać w 2012 r. - Do roku 2015 chcę kupić 150 autobusów tak, by ich średni wiek zamiast 14 lat wynosił 4,5 - mówi Czesław Rydecki, prezes MPK. Wczoraj rozliczał się przed dziennikarzami ze 100 dni urzędowania. I ogłaszał nowe plany.
* Montownię trolejbusów prezes chce włączyć do podstrefy ekonomicznej, dzięki czemu mógłby liczyć na duże ulgi podatkowe. Rozmowy w tej sprawie już się zaczęły. Pierwszy wóz na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ ma powstać jeszcze w tym roku.
* Latem spółka przeniesie się na Majdan Tatarski do swoich budynków, dzięki czemu ma oszczędzić na czynszu. Przy al. Kraśnickiej zostanie tylko zajezdnia.
* Na autobusach zamiast logo MPK będzie koziołek.
* Latem spółka ma też zrobić wielki festyn na pl. Litewskim z okazji 90-lecia komunikacji w Lublinie.