W poniedziałek został ogłoszony nabór kandydatów do pracy w Straży Miejskiej. Jej komendant daje na początek 2 700 zł brutto miesięcznego wynagrodzenia oraz szansę na podwyżkę do 3 000 zł po roku pracy
Jakie wymagania ma Straż Miejska? Ukończone 21 lat, zaliczona matura, sprawność fizyczna i psychiczna oraz niekaralność to niezbędne minimum. Jako „dodatkowe atuty” wymienione są m.in.: prawo jazdy, wyższe wykształcenie, doświadczenie w służbach mundurowych, czy kurs ratownika wodnego.
Tym razem do obsadzenia jest 13 etatów strażnika. Na zgłoszenia kandydatów Straż Miejska będzie czekać do 12 listopada. Najpóźniej tego dnia należy dostarczyć niezbędne dokumenty do sekretariatu komendy przy Podwalu 3a. Dokumenty można też wysłać pocztą, a wtedy decydująca będzie data stempla pocztowego. Selekcja zacznie się od sprawdzenia kompletności dokumentów, potem będą testy sprawnościowe z sześcioetapowym torem przeszkód. Kto przebrnie przez tor, ten będzie mógł wziąć udział w teście kwalifikacyjnym, a jeśli poradzi sobie z testem, zostanie zaproszony na rozmowę.
Ci, którzy przebrną przez nabór, dostaną 2 700 zł brutto, stanowisko „strażnik-aplikant” oraz umowę na 12 miesięcy. W pierwszym roku pracy przejdą podstawowe szkolenie zakończone egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu otworzy drogę do awansu na stanowisko młodszego strażnika z wynagrodzeniem 3 000 zł brutto. W bonusie straż dorzuca „trzynastkę”, dodatek za wieloletnią pracę, bezpłatne zajęcia z samoobrony, darmowy basen i tańsze bilety na wydarzenia sportowe.
Nowi funkcjonariusze powinni rozpocząć pracę na ulicach już na początku przyszłego roku.