Do polskich salonów Mitsubishi wjeżdża właśnie najnowszy colt - po angielsku "źrebak”. Polska oferta colta obejmuje 2 poziomy wyposażenia, 3 silniki benzynowe, w przyszłym roku także wysokoprężne.
Debiut colta w Europie zbiega się z 30. rocznicą działalności tego koncernu na Starym Kontynencie. Nowy model powróci także do korzeni linii colta: oryginalnego Mk 1, ukształtowanego jako sportowe kombi, Mk 3 z roku 1987 czy smukłego Mk 4 z roku 1991.
Mierzący 3,87 m długości nowy colt będzie pierwszym autem marki Mitsubishi w europejskim segmencie B - drugim co do wielkości, z roczną sprzedażą 4,3 mln aut.
Tak jak wszystkie samochody Mitsubishi Motors nowej generacji nowy colt ma sportowy charakter. Najbardziej charakterystyczne elementy, determinujące styl nowego colta to pas przedni, niezwykła maska ścięta skośnie z każdej strony, długi rozstaw osi (250 cm) i szeroki rozstaw kół (146 cm z przodu/144,5 cm z tyłu), co daje większą stabilność, ogólna przejrzystość linii, olbrzymia szyba przednia (1,06 mkw.), ładny zarys świateł i boczne "brylantowe” strzałkowe kierunkowskazy. Nowy colt, wyróżnia się niskim współczynnikiem oporu powietrza 0.32.
Design wnętrza nowego colta jest zgodny ze stylistyką zewnętrzną. Szczególnie widoczne są liczniki zadaszone na wzór włoski, sportowa trójramienna kierownica, jak również srebrne przełączniki i gałki.
W Polsce dostępne będą dwa różne wystroje wnętrza z tapicerką w kolorze szarym lub czerwonym z szarymi półprzezroczystymi plastikami.
Wraz z nowym coltem debiutują dwie całkowicie nowe i najnowocześniejsze rodziny silników. W Polsce obecnie będą dostępne 3 benzynowe jednostki napędowe, a silniki Diesla uzupełnią ofertę w przyszłym roku.