d Północnoamerykański Salon Samochodowy w Detroit to miejsce światowej premiery nowego mercedesa klasy M. Nowy model jest o 150 mm dłuższy i 71 mm szerszy
od poprzednika oraz nieznacznie
(o 5 mm) niższy. Rozstaw osi wzrósł o 95 mm.
Wszystkie warianty silnikowe nowej klasy M współpracują z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC. Jest ona po raz pierwszy obsługiwana elektronicznie za pośrednictwem dźwigni znajdującej się w pobliżu kierownicy.
Stały napęd na wszystkie koła i system kontroli trakcji 4ETS zostały rozwinięte przez Mercedes-Benz i uzupełnione o dodatkowe funkcje. Są nimi regulator prędkości zjazdu, asystent umożliwiający bezpieczny zjazd ze stromego zbocza oraz ABS przystosowany do warunków terenowych.
Siedziska i oparcia tylnej kanapy dzielone są w proporcji 60:40 i w razie potrzeby można je złożyć. W zależności od potrzeb oba siedziska można także wyjmować, dzięki czemu powstaje z tyłu płaska powierzchnia ładunkowa długości ponad 2,10 metra. Maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi 2050 litrów i jest większa w stosunku do poprzedniego modelu o 30 litrów (metoda pomiarowa VDA).