Opóźni się przeprowadzka miejskich urzędników do pomieszczeń wynajętych w biurowcu przy Spokojnej 2. Mają się tam przenieść wydziały mieszczące się dziś w budynku przy Leszczyńskiego 20, który zostanie rozebrany i zastąpiony nowym. Sama rozbiórka może kosztować ponad 1,7 mln zł
Plan był taki, że urzędnicy z Leszczyńskiego zaczną pracować przy Spokojnej z początkiem kwietnia. Wiadomo już, że tak nie będzie, chociaż wynajęte piętro powinno być dostępne dla urzędu zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
– Termin przekazania budynku pod wynajem nie jest zagrożony – zapewnia Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – Urząd czyni teraz starania o wyposażenie tych pomieszczeń w odpowiedni sprzęt, co ma nastąpić do połowy kwietnia.
Kiedy urzędnicy przeniosą się ze starego biurowca do nowych pomieszczeń? – W tej chwili nie ma konkretnego terminu przeprowadzki – przyznaje Głazik. Ratusz tłumaczy to m.in. zamieszaniem związanym z epidemią koronawirusa.
Przeprowadzka ma dotyczyć Wydziału Spraw Administracyjnych, Wydziału Zdrowia i Profilaktyki, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Biura Obsługi Inwestorów. Na Spokojną przenoszeni mają być również radcowie prawni obsługujący poszczególne wydziały. Dla interesantów przygotowane mają tu być cztery poczekalnie.
Za pomieszczenia wynajęte w biurowcu od firmy Orion miasto ma płacić niemal 227 tys. zł miesięcznie.
Skąd taka kwota? Za każdy metr lokalu, a umowa dotyczy niemal 3400 mkw., miasto ma płacić 52,89 zł czynszu oraz 14,76 zł „zryczałtowanej opłaty serwisowej” obejmującej koszty eksploatacyjne. Sam czynsz może być corocznie podnoszony o wskaźnik inflacji. Dodajmy, że umowa została zawarta na 10 lat, ale z możliwością rozwiązania po upływie 5 lat, z zachowaniem rocznego okresu wypowiedzenia.
Po przeprowadzce całkiem opustoszeć ma niepraktyczny biurowiec przy Leszczyńskiego 20 wzniesiony w roku 1972. Prezydent zamierza go zburzyć i zastąpić nowym budynkiem, co miałoby pochłonąć 80 mln zł. Sama rozbiórka starego biurowca wraz z wywiezieniem gruzu może kosztować ponad 1,7 mln zł. Przetarg na prace wyburzeniowe powinien być ogłoszony jeszcze przed wakacjami.
Również w tym roku ogłaszany ma być przetarg na zaprojektowanie nowego biurowca, a koszt takiej dokumentacji szacowany jest na kwotę ponad 2,17 mln zł. Wstępna koncepcja nowego budynku, krytykowana przez architektów jako przytłaczająca dla otoczenia, została pokazana przez Urząd Miasta już w zeszłym roku. Mówi o sześciopiętrowym biurowcu z podziemnym parkingiem i wejściami od ul. Leszczyńskiego i Ogrodu Saskiego. Spodziewana powierzchnia biurowa to 6,3 tys. mkw.