

21-latek myślał, że pomaga koleżance. Podał oszustom kody do autoryzacji przelewu. Stracił 2 tys. zł.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych mężczyzna z gminy Kazimierz Dolny otrzymał od swojej znajomej wiadomość z prośbą o dokonanie płatności za pomocą tzw. kodu BLIK.
Był przekonany, że koresponduje z koleżanką i przesłał dwa kody BLIK wygenerowane ze swojego konta. Następnie potwierdził transakcje kodami PIN, które otrzymał z banku na swój telefon. Cały czas był przekonany, że pomaga koleżance zapłacić za zakupy internetowe.
Dopiero później okazało się, że ktoś włamał się na konto kobiety i rozesłał do jej znajomych prośby o podanie kodów.
W sumie 21-latek stracił 2 tysiące złotych. Policjanci apelują o rozwagę przy obsłudze płatności internetowych, szczególnie przy podawaniu kodów do kont internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą czy członka rodziny.
