Do siatki połączeń mają powrócić loty do Monachium. Ze Świdnika miałaby tam latać jedna ze spółek Lufthansy. Drugim połączeniem, które może się pojawić w rozkładzie to loty do Mediolanu. Na tej trasie miałby latać jeden z tanich przewoźników.
Temat związany z planami dotyczącymi rozwoju Portu Lotniczego Lublin pojawił się na ostatniej sesji Rady Miasta Świdnik. W czwartkowej sesji nie uczestniczył żaden z przedstawicieli portu, więc temat z planu pracy Rady Miasta na ten rok omawiał jedynie przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju radny Kazimierz Bachanek. Relacjonował przebieg posiedzenia komisji.
– Chyba nie wzbogaciliśmy się o żadne nowe wiadomości – przyznał na wstępie radny Kazimierz Bachanek. – Pan prezes mówił ogólnie o ograniczeniach. Nam chodziło o perspektywy rozwoju. Tyle, że decyzje są podejmowane w firmach przewozowych, a te liczą pieniądze – zaczął przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju.
Zdradził również, że w 2020 roku mają pojawić się nowe połączenia. – Firmy, które obsługują Port Lotniczy Lublin w Świdniku, mam tę informację od rzecznika, zamawiają dodatkowe samoloty, które lada chwila wejdą do obsługi – relacjonował radny Bachanek. – Stąd jest nadzieja, że tych lotów będzie więcej. I na pewno w przyszłym roku co najmniej trzy kierunki pojawią się ze Świdnika.
Nie powiedział jednak o jakie kierunki chodzi.
Nieoficjalnie ustaliliśmy, że do siatki połączeń mają powrócić loty do Monachium, gdzie można się przesiąść do samolotów odlatujących w różne zakątki świata. Ze Świdnika do Monachium miałaby latać jedna ze spółek Lufthansy. Drugim połączeniem, które niemal na pewno ma się pojawić w naszym rozkładzie mają być loty do Mediolanu, którą to trasę ma obsługiwać jedna z tanich linii lotniczych.
Tymczasem na czwartkowej sesji miejscy radni ze Świdnika dopytywali o inne rzeczy związane z portem. – Czy na komisji była mowa o cargo. Czy pan prezes coś mówił na ten temat? – zainteresował się radny Robert Syryjczyk.
– Pytaliśmy o to, ale prezes nie wszedł w temat – odpowiedział radny Bachanek.
– Żałuję, że nie możemy zadać pytania, bo także chciałem dopytać o rozbudowę portu o terminal cargo – ubolewał radny Marcin Magier. – Najlepszym przykładem tego, że jest to potrzebne jest Rzeszów, który całą swoją potęgę gospodarczą oparł właśnie na tym.
Port Lotniczy Lublin
Oficjalnie Port Lotniczy Lublin „kategorycznie dementuje wszystkie informacje na temat nowych połączeń lotniczych, którymi pan radny Kazimierz Bachanek dzielił się z radnymi podczas czwartkowego posiedzenia rady miasta Świdnik” – oświadczenie tej treści dostaliśmy w niedzielę wieczorem od Romedia, agencji obsługującej PLL.
Czytamy w nim także, że „Port Lotniczy Lublin nie udzielał żadnych informacji na temat rozmów z przewoźnikami o nowych połączeniach lotniczych, ani tym bardziej nie upoważniał nikogo do przekazywania jakichkolwiek informacji podczas sesji Rady Miasta Świdnik”.