Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Archiwum

24 marca 2014 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Jak przebudować Al. Racławickie, ul. Sowińskiego i Lipową? Dwa warianty od LTZT

8 0 A A

Miasto szykuje przebudowę Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i ul. Lipowej. Swoją opinię na temat przedstawionej przez miasto koncepcji przesłało do naszej redakcji Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Przedstawiamy naszą diagnozę bezpośrednich przyczyn korków (obok prozaicznego hasła zbyt dużej ilości poruszających się samochodów), nasze hasłowe postulaty, uwagi dotyczące projektu przedstawionego przez Mosty Katowice. W ostatniej części przedstawiamy w skrócie nasze propozycje rozwiązań w dwóch wariantach:  Wariant minimalny - upłynnienie ruchu przy unikaniu wielu kosztownych przebudów oraz wytyczania kilkukilometrowych buspasów.  Wariant maksymalny - zakładający uporządkowanie ruchu na całym dyskutowanym obszarze, uwzględniając priorytety dla komunikacji miejskiej, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich uciążliwości dla kierowców prywatnych pojazdów. Nasza diagnoza przyczyn korków na obszarach objętych projektem: 1. Ul. Lipowa: Ograniczona drożność skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Piłsudskiego. Duże potoki pojazdów wjeżdżających w ulicę prowadzącą do CH Plaza. - problem można przynajmniej częściowo rozwiązać tworząc dodatkowy pas do skrętu w prawo. 2. Al. Racławickie Godziny porannego szczytu: kongestia występuje od okolic Szpitala Wojskowego do ul. Sowińskiego i powodowany jest w głównej mierze przez dużą liczbę pojazdów skręcających w prawo w Sowińskiego które, zmuszone przepuścić pieszych blokują prawy pas, Problem można rozwiązać w całości tworząc odpowiedniej długości dodatkowy pas do skrętu w prawo lub odsuwając od skrzyżowania przejście dla pieszych. Godziny popołudniowego szczytu: Korek powodowany jest przez: niedrożność skrzyżowań Al. Racławickich z Łopacińskiego, Długosza i Sowińskiego. Najprostsze rozwiązanie pozwalające ograniczyć korkowanie się tego obszaru przedstawiamy w wariancie minimalnym. 3. Ul. Sowińskiego Duża liczba skrzyżowań z ulicami bocznymi, dojazdami do bloków. Istnienie przesuniętego skrzyżowania Sowińskiego - Głęboka - Filaretów (częściowo usprawniono wprowadzając drugi pas w lewo). Problematyczne, bardzo uczęszczane skrzyżowanie z Radziszewskiego.
Nasza opinia dotycząca wspomnianego obszaru przedstawiona w hasłach: Z punktu widzenia promocji zrównoważonego transportu w pełni popieramy ideę stworzenia buspasów w ciągu Alei Racławickich oraz ul. Lipowej. Podobnie jak Porozumienie Rowerowe, jesteśmy zwolennikami dróg rowerowych przy jezdni a nie przy chodniku, w każdej sytuacji w której nie będzie to powodowało wycinki drzew/ krzewów. Jeżeli na danym odcinku, tylko i wyłącznie na potrzeby drogi rowerowej będzie konieczna znaczna wycinka drzew, należy rozważyć alternatywny przebieg drogi rowerowej. Jesteśmy zwolennikami uniknięcia za wszelką cenę poszerzania ul. Sowińskiego poza obszarami skrzyżowań, szczególnie w okolicach bloków mieszkalnych. Jeżeli zdecydowano by się jednak na poszerzenie ul. Sowińskiego, uważamy że dodatkowo stworzone pasy powinny mieć charakter buspasów. Uważamy że o ile to możliwe, należy unikać naruszania dotychczasowego przekroju Al. Racławickich poprzez tworzenie dodatkowych pasów. Wątpliwości dotyczące szczegółów koncepcji przedstawionych przez firmę Mosty Katowice  Mieszkańcy do buspasów przyzwyczają się po 2-3 latach. W pierwszej kolejności należałoby rozważyć lokalizację buspasów w "mniej drażliwych” miejscach (np. al. Solidarności po otwarciu obwodnicy).  Należy poddać pod wątpliwość fakt znaczącego usprawniania ruchu, także dla pojazdów komunikacji miejskiej. Liczba sygnalizacji świetlnych w ciągu Al. Racławickich ma wzrosnąć z 7 do 9. Co więcej, w przypadku wszystkich możliwości skrętnych w prawo w ciągu Alei Racławickich, buspas służy za pas do skrętu w prawo lub bieg buspasu jest zakańczany przed skrzyżowaniem.  Projekt przebudowy nie rozwiązuje problemów najbardziej korkującego się fragmentu Al. Racławickich - odcinka między skrzyżowaniami z Sowińskiego/Poniatowskiego i Długosza.  Projekt nie rozwiązuje na poziomie dróg wewnątrzosiedlowych żadnych problemów komunikacyjnych obszarów wyznaczanych przez: al. Kraśnicką Al. Racławickie, ul. Lipową, ul. Narutowicza, ul. Głęboką. Co więcej tworzone są nowe utrudnienia.  Należy zweryfikować czy geometria skrzyżowania Al. Racławickich z Sowińskiego nie będzie utrudniała wykonywania manewru skrętu.  Należy zweryfikować czy droga rowerowa w Wariancie I nie będzie kolidowała z wiatami przystanku Ogród Saski 03.

Propozycje stowarzyszenia:

Wariant minimalny  Utworzenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Lipowej w kierunku CH Plaza  Przebudowa al. Racławickich między Sowińskiego w Długosza  Wprowadzenie zakazu skrętu z al. Racławickich w lewo w ul. Łopacińskiego  Stworzenie w ciągu al. Racławickich, pomiędzy ul. Długosza a ul. Poniatowskiego dodatkowego pasa ruchu w kierunku Ronda Honorowych Krwiodawców - o charakterze buspasa (zatoka przystankowa zlokalizowana w ciągu buspasa)  Umożliwienie wjazdu na przystanek KUL 03 wprost ze skrzyżowania (tak jak obecnie w przypadku UMCS 01)  Modernizacja sygnalizacji świetlnej na al. Racławickich z ul. Sowińskiego i ul. Długosza - wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej przez pojazdy komunikacji miejskiej - dzięki czemu mogłyby skręcić w lewo w Sowińskiego bezpośrednio z prawego pasa.  Rozważenie podzielenia przystanku KUL 02 na dwa przystanki - dodatkowy miałby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Długosza. Na dotychczasowym zatrzymywałyby się tylko autobusy jadące z ul. Długosza.  Rezygnacja z pozostałych planowanych odcinków buspasów. Wariant maksymalny  Wprowadzenie zmian postulowanych w wariancie minimalnym  Utworzenie systemu dróg jednokierunkowych obejmujących zasięgiem obszar Wieniawy i Miasteczka Akademickiego  Przekształcenie na odcinkach od ul. Puławskiej do ul. Długosza Al. Racławickich oraz Popiełuszki w drogi jednokierunkowe o dwóch pasach ruchu dla samochodów:  Popiełuszki w kierunku od ul. Długosza do ul. Puławskiej  Al. Racławickie w kierunku od ul. Puławskiej do ul. Długosza + buspas + kontra buspas  Znaczna zmiana względem istniejącego projektu geometrii obszaru położonego w ciągu Al. Racławickich między ul. Sowińskiego a ul. Łopacińskiego.  Połączenie ul. Langiewicza z ul. Radziszewskiego, wraz z zaślepieniem wylotu z ul. Langiewicza do Sowińskiego.  Pomniejsze zmiany adaptacyjne związane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego
Korzyści płynące z wdrożenia wariantu maksymalnego  Zwiększona zostanie ciągłość buspasów oraz ograniczona zostanie liczba przypadków w których buspas jest jednocześnie pasem do skręcania w prawo.  Ruch pojazdów indywidualnych będzie odbywał się szybciej w przypadku gdy Al. Racławickie i ul. Popiełuszki będą drogami jednokierunkowymi o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, niż w przypadku, gdyby były to drogi dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.  Ograniczona zostanie potrzeba miejscowego poszerzania Al. Racławickich do 5 pasów ruchu.  Dzięki ulicom jednokierunkowym zmniejszone zostaną korki tworzące się w przypadku opuszczania terenów miasteczka akademickiego.  Ruch w obrębie Miasteczka Akademickiego zostanie uspokojony i lepiej zorganizowany. Ograniczone do minimum zostaną chwilowe zatory drogowe na skrzyżowaniach i korki tworzone przez pojazd chcący skręcić w lewo.  Zwiększone zostanie bezpieczeństwo pieszych.  Wyeliminowany zostanie problem pojazdów "mijających się na lusterka”  Zaistnieje możliwość zwiększenia podaży miejsc parkingowych.  Zachowane zostaną wszystkie korzyści, które niesie dotychczas konsultowany wariant przebudowy." Piotr Łuciuk, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu

Pozostałe informacje

Sygnatariusze listu intencyjnego. Intencją jest odbudowa polskich zdolności do produkcji materiałów wybuchowych, w tym prochów strzelniczych
zbrojenia

Polska potrzebuje własnego prochu do amunicji. Pomoże Grupa Azoty

Grupa Azoty będzie współpracowała z Polską Grupą Zbrojeniową, Mesko oraz Agencją Rozwoju Przemysłu. Celem jest rozwój bazy surowcowej i zdolności do produkcji polskiej amunicji. Docelowo chodzi o budowę fabryki nitrocelulozy.

U zbiegu ulicy Nałęczowskiej i alei Kraśnickiej może stanąć 70-metrowy wieżowiec

Ma być najwyższym wieżowcem w Lublinie. Będą negocjacje z inwestorem

U zbiegu Nałęczowskiej i Kraśnickiej może stanąć 70-metrowa wieża - najwyższy budynek mieszkalny na Lubelszczyźnie. Żeby go postawić konieczne będą zmiany planistyczne, bo tak wysokie obiekty w tym miejscu Lublina nie były przewidziane. Co miasto chce uzyskać za ewentualną zgodę? Lista życzeń jest długa.

Torby, na które czekają organizatorzy akcji nie muszą być nowe, ale powinny być w dobrym stanie. Najmilej widziane są te duże, ale tak naprawdę także mniejsze również się przydadzą
Zamość

Wędrujące, używane torby na prezenty. Masz na zbyciu? Oddaj

Z ciekawą inicjatywą wyszła Zamojska Akademia Kultury. Zachęca mieszkańców do przekazywania używanych, ale jeszcze w dobrym stanie toreb na prezenty. Będą w nie pakowane upominki dla potrzebujących.

Powiat puławski ma już projekt budżetu na przyszły rok. Na inwestycje tym razem przeznaczy 37 mln zł, z czego lwia część trafi na drogi oraz dokończenie siedziby puławskiej PSP
Puławy
galeria

Nowy budżet mniejszy od starego. Połowa wydatków trafi na oświatę

Radni powiatu puławskiego otrzymali już projekt budżetu na 2025 rok. Przyszłoroczne dochody mają spaść z ponad 250 do niecałych 240 mln zł. Cięcie czekają również wydatki, zwłaszcza te na inwestycje. Najwięcej pieniędzy pochłonie oświata i wychowanie.

Niedoceniany zawód, choć jakże ważny. „Ludzie kojarzą nas z rozdawaniem darów”
galeria

Niedoceniany zawód, choć jakże ważny. „Ludzie kojarzą nas z rozdawaniem darów”

Dzisiaj obchodzimy Dzień Pracownika Socjalnego. To okazja do uhonorowania najbardziej zasłużonych oraz podjęcia dyskusji o zmianach, których potrzebują osoby wykonujące ten zawód.

Tysiące ludzi bez czystej wody. Sanepid potwierdza skażenie mikrobiologiczne
zdrowie

Tysiące ludzi bez czystej wody. Sanepid potwierdza skażenie mikrobiologiczne

Kilka tysięcy mieszkańców prawobrzeżnej części gminy wiejskiej Puławy obecnie pozbawiona jest wody pitnej z wodociągu. Sanepid potwierdza skażenie na ujęciu w Gołębiu, które zaopatruje sześć miejscowości. Samorząd udostępnia mieszkańcom wodę w butelkach.

"Warunek cudu" na Targowej – mozaika przypomina żydowską historię Lublina
Lublin
galeria

"Warunek cudu" na Targowej – mozaika przypomina żydowską historię Lublina

Na ścianie budynku przy ul. Targowej w Lublinie powstała mozaika „Warunek cudu”. Dzieło autorstwa Ingi Levi nawiązuje do żydowskiego dziedzictwa tej części miasta, przypominając o historycznym znaczeniu ulicy dla społeczności żydowskiej.

Rolnik wciągnięty przez rozdrabniacz słomy. Wezwano ratowniczy śmigłowiec
wypadek

Rolnik wciągnięty przez rozdrabniacz słomy. Wezwano ratowniczy śmigłowiec

Do tego nieszczęśliwego wypadku doszło wczoraj w Trzebieszowie Pierwsyzm w powiecie łukowskim. 37-letni rolnik obsługiwał rozdrabniacz słomy. W pewnym momencie znalazł się zbyt blisko podajnika. Na miejsce wezwano śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Edyta Majdzińska najprawdopodobniej będzie dalej prowadzić MKS FunFloor Lubin

Edyta Majdzińska (MKS FunFloor Lublin): Wierzę w kierunek mojej pracy i wierzę w ten zespół

Przedwczesne odpadnięcie z europejskich pucharów najprawdopodobniej nie wywoła burzy w MKS FunFloor. Wydaje się, że Edyta Majdzińska przetrwa ten okres niepokoju.

Kilka lat temu kino Bajka było popularnym miejscem spotkań studentów. Jak jest teraz - zapytaliśmy jego właściciela
magazyn
galeria

Jak radzi sobie lubelskie kino Bajka? "Nie wiem czy przetrwamy"

Po zakończeniu pandemii koronawirusa właściciele kin zauważają zmiany w preferencjach widzów dotyczących sposobu oglądania filmów. Czy mieszkańcy Lublina chętnie odwiedzają lokalne kina? Jak właściciele radzą sobie w nowej rzeczywistości? O sytuacji kina „Bajka” w Lublinie opowiedział nam Waldemar Niedźwiedź.

Jakie zadaszenie tarasu wybrać aby połączyć funkcjonalność i styl?

Jakie zadaszenie tarasu wybrać aby połączyć funkcjonalność i styl?

Zadaszenie tarasu to praktyczne rozwiązanie, które pozwala cieszyć się przestrzenią na świeżym powietrzu niezależnie od pogody. Odpowiednio dobrane chroni przed słońcem, deszczem oraz zapewnia prywatność. W tym artykule przyjrzymy się inspiracjom, jakie można wykorzystać przy wyborze zadaszenia tarasu.

Zbadaj piersi jeszcze dziś. Sprawdzamy, gdzie i kiedy zaparkuje mammobus

Zbadaj piersi jeszcze dziś. Sprawdzamy, gdzie i kiedy zaparkuje mammobus

Nowotwór piersi jest najczęstszą przyczyną przedwczesnej śmierci wśród polskich kobiet. Kluczem do zdrowia jest m.in. regularna mammografia. Będzie ją można zrobić w mobilnym gabinecie, który właśnie przejeżdża przez nasz region.

Czym są kampery i jak działają?

Czym są kampery i jak działają?

Kampery to specjalnie zaprojektowane pojazdy, umożliwiające komfortowe podróżowanie i nocowanie w różnych miejscach. Ich unikalna konstrukcja łączy funkcje samochodu z przestrzenią mieszkalną.

Niezwykły duet – Smolik//Kev Fox w Świdniku
koncert
22 listopada 2024, 18:00
film

Niezwykły duet – Smolik//Kev Fox w Świdniku

Smolik//Kev Fox to eklektyczny i wymykający się jasno określonym ramom duet Andrzeja Smolika – znakomitego polskiego producenta i Keva Foxa brytyjskiego songwrittera, który w najbliższy piątek zagra w Świdniku.

Będzie ślisko. Noga z gazu

Będzie ślisko. Noga z gazu

Będzie ślisko na drogach. Oblodzenie pojawi się w całym regionie.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium