Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Archiwum

24 marca 2014 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Jak przebudować Al. Racławickie, ul. Sowińskiego i Lipową? Dwa warianty od LTZT

Miasto szykuje przebudowę Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i ul. Lipowej. Swoją opinię na temat przedstawionej przez miasto koncepcji przesłało do naszej redakcji Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Przedstawiamy naszą diagnozę bezpośrednich przyczyn korków (obok prozaicznego hasła zbyt dużej ilości poruszających się samochodów), nasze hasłowe postulaty, uwagi dotyczące projektu przedstawionego przez Mosty Katowice. W ostatniej części przedstawiamy w skrócie nasze propozycje rozwiązań w dwóch wariantach:  Wariant minimalny - upłynnienie ruchu przy unikaniu wielu kosztownych przebudów oraz wytyczania kilkukilometrowych buspasów.  Wariant maksymalny - zakładający uporządkowanie ruchu na całym dyskutowanym obszarze, uwzględniając priorytety dla komunikacji miejskiej, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich uciążliwości dla kierowców prywatnych pojazdów. Nasza diagnoza przyczyn korków na obszarach objętych projektem: 1. Ul. Lipowa: Ograniczona drożność skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Piłsudskiego. Duże potoki pojazdów wjeżdżających w ulicę prowadzącą do CH Plaza. - problem można przynajmniej częściowo rozwiązać tworząc dodatkowy pas do skrętu w prawo. 2. Al. Racławickie Godziny porannego szczytu: kongestia występuje od okolic Szpitala Wojskowego do ul. Sowińskiego i powodowany jest w głównej mierze przez dużą liczbę pojazdów skręcających w prawo w Sowińskiego które, zmuszone przepuścić pieszych blokują prawy pas, Problem można rozwiązać w całości tworząc odpowiedniej długości dodatkowy pas do skrętu w prawo lub odsuwając od skrzyżowania przejście dla pieszych. Godziny popołudniowego szczytu: Korek powodowany jest przez: niedrożność skrzyżowań Al. Racławickich z Łopacińskiego, Długosza i Sowińskiego. Najprostsze rozwiązanie pozwalające ograniczyć korkowanie się tego obszaru przedstawiamy w wariancie minimalnym. 3. Ul. Sowińskiego Duża liczba skrzyżowań z ulicami bocznymi, dojazdami do bloków. Istnienie przesuniętego skrzyżowania Sowińskiego - Głęboka - Filaretów (częściowo usprawniono wprowadzając drugi pas w lewo). Problematyczne, bardzo uczęszczane skrzyżowanie z Radziszewskiego.
Nasza opinia dotycząca wspomnianego obszaru przedstawiona w hasłach: Z punktu widzenia promocji zrównoważonego transportu w pełni popieramy ideę stworzenia buspasów w ciągu Alei Racławickich oraz ul. Lipowej. Podobnie jak Porozumienie Rowerowe, jesteśmy zwolennikami dróg rowerowych przy jezdni a nie przy chodniku, w każdej sytuacji w której nie będzie to powodowało wycinki drzew/ krzewów. Jeżeli na danym odcinku, tylko i wyłącznie na potrzeby drogi rowerowej będzie konieczna znaczna wycinka drzew, należy rozważyć alternatywny przebieg drogi rowerowej. Jesteśmy zwolennikami uniknięcia za wszelką cenę poszerzania ul. Sowińskiego poza obszarami skrzyżowań, szczególnie w okolicach bloków mieszkalnych. Jeżeli zdecydowano by się jednak na poszerzenie ul. Sowińskiego, uważamy że dodatkowo stworzone pasy powinny mieć charakter buspasów. Uważamy że o ile to możliwe, należy unikać naruszania dotychczasowego przekroju Al. Racławickich poprzez tworzenie dodatkowych pasów. Wątpliwości dotyczące szczegółów koncepcji przedstawionych przez firmę Mosty Katowice  Mieszkańcy do buspasów przyzwyczają się po 2-3 latach. W pierwszej kolejności należałoby rozważyć lokalizację buspasów w "mniej drażliwych” miejscach (np. al. Solidarności po otwarciu obwodnicy).  Należy poddać pod wątpliwość fakt znaczącego usprawniania ruchu, także dla pojazdów komunikacji miejskiej. Liczba sygnalizacji świetlnych w ciągu Al. Racławickich ma wzrosnąć z 7 do 9. Co więcej, w przypadku wszystkich możliwości skrętnych w prawo w ciągu Alei Racławickich, buspas służy za pas do skrętu w prawo lub bieg buspasu jest zakańczany przed skrzyżowaniem.  Projekt przebudowy nie rozwiązuje problemów najbardziej korkującego się fragmentu Al. Racławickich - odcinka między skrzyżowaniami z Sowińskiego/Poniatowskiego i Długosza.  Projekt nie rozwiązuje na poziomie dróg wewnątrzosiedlowych żadnych problemów komunikacyjnych obszarów wyznaczanych przez: al. Kraśnicką Al. Racławickie, ul. Lipową, ul. Narutowicza, ul. Głęboką. Co więcej tworzone są nowe utrudnienia.  Należy zweryfikować czy geometria skrzyżowania Al. Racławickich z Sowińskiego nie będzie utrudniała wykonywania manewru skrętu.  Należy zweryfikować czy droga rowerowa w Wariancie I nie będzie kolidowała z wiatami przystanku Ogród Saski 03.

Propozycje stowarzyszenia:

Wariant minimalny  Utworzenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Lipowej w kierunku CH Plaza  Przebudowa al. Racławickich między Sowińskiego w Długosza  Wprowadzenie zakazu skrętu z al. Racławickich w lewo w ul. Łopacińskiego  Stworzenie w ciągu al. Racławickich, pomiędzy ul. Długosza a ul. Poniatowskiego dodatkowego pasa ruchu w kierunku Ronda Honorowych Krwiodawców - o charakterze buspasa (zatoka przystankowa zlokalizowana w ciągu buspasa)  Umożliwienie wjazdu na przystanek KUL 03 wprost ze skrzyżowania (tak jak obecnie w przypadku UMCS 01)  Modernizacja sygnalizacji świetlnej na al. Racławickich z ul. Sowińskiego i ul. Długosza - wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej przez pojazdy komunikacji miejskiej - dzięki czemu mogłyby skręcić w lewo w Sowińskiego bezpośrednio z prawego pasa.  Rozważenie podzielenia przystanku KUL 02 na dwa przystanki - dodatkowy miałby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Długosza. Na dotychczasowym zatrzymywałyby się tylko autobusy jadące z ul. Długosza.  Rezygnacja z pozostałych planowanych odcinków buspasów. Wariant maksymalny  Wprowadzenie zmian postulowanych w wariancie minimalnym  Utworzenie systemu dróg jednokierunkowych obejmujących zasięgiem obszar Wieniawy i Miasteczka Akademickiego  Przekształcenie na odcinkach od ul. Puławskiej do ul. Długosza Al. Racławickich oraz Popiełuszki w drogi jednokierunkowe o dwóch pasach ruchu dla samochodów:  Popiełuszki w kierunku od ul. Długosza do ul. Puławskiej  Al. Racławickie w kierunku od ul. Puławskiej do ul. Długosza + buspas + kontra buspas  Znaczna zmiana względem istniejącego projektu geometrii obszaru położonego w ciągu Al. Racławickich między ul. Sowińskiego a ul. Łopacińskiego.  Połączenie ul. Langiewicza z ul. Radziszewskiego, wraz z zaślepieniem wylotu z ul. Langiewicza do Sowińskiego.  Pomniejsze zmiany adaptacyjne związane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego
Korzyści płynące z wdrożenia wariantu maksymalnego  Zwiększona zostanie ciągłość buspasów oraz ograniczona zostanie liczba przypadków w których buspas jest jednocześnie pasem do skręcania w prawo.  Ruch pojazdów indywidualnych będzie odbywał się szybciej w przypadku gdy Al. Racławickie i ul. Popiełuszki będą drogami jednokierunkowymi o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, niż w przypadku, gdyby były to drogi dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.  Ograniczona zostanie potrzeba miejscowego poszerzania Al. Racławickich do 5 pasów ruchu.  Dzięki ulicom jednokierunkowym zmniejszone zostaną korki tworzące się w przypadku opuszczania terenów miasteczka akademickiego.  Ruch w obrębie Miasteczka Akademickiego zostanie uspokojony i lepiej zorganizowany. Ograniczone do minimum zostaną chwilowe zatory drogowe na skrzyżowaniach i korki tworzone przez pojazd chcący skręcić w lewo.  Zwiększone zostanie bezpieczeństwo pieszych.  Wyeliminowany zostanie problem pojazdów "mijających się na lusterka”  Zaistnieje możliwość zwiększenia podaży miejsc parkingowych.  Zachowane zostaną wszystkie korzyści, które niesie dotychczas konsultowany wariant przebudowy." Piotr Łuciuk, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu

Pozostałe informacje

Orlen Oil Motor Lublin się nie zatrzymuje. Mistrzowie Polski kolejny raz zdobyli Wrocław!
ZDJĘCIA
galeria

Orlen Oil Motor Lublin się nie zatrzymuje. Mistrzowie Polski kolejny raz zdobyli Wrocław!

Hit trzeciej kolejki PGE Ekstraligi nie zawiódł, choć obfitował w niebezpieczne zdarzenia. Po zaciętej, pasjonującej, ale momentami i niebezpiecznej walce Orlen Oil Motor Lublin wygrał we Wrocławiu z tamtejszą Betard Spartą Wrocław 47:43!

Stal Kraśnik wróciła w sobotę z bardzo dalekiej podróży

Stal Kraśnik znowu odwróciła losy meczu, Granit w gazie i reszta wyników Keeza IV ligi

Męczyła się w tej serii gier Lublinianka, a chyba jeszcze bardziej w sobotę na trzy punkty musiała się napracować Stal Kraśnik. Drużyna Rafała Kabasy po raz kolejny przegrywała do przerwy w domowym spotkaniu. Tym razem z rezerwami Avii Świdnik. Dopiero w doliczonym czasie gry zadała dwa ciosy i odwróciła losy zawodów.

Betard Sparta Wrocław - Orlen Oil Motor Lublin [zapis relacji na żywo]

Betard Sparta Wrocław - Orlen Oil Motor Lublin [zapis relacji na żywo]

Czas na hit trzeciej kolejki PGE Ekstraligi. O godzinie 19.30 Betard Sparta Wrocław podejmie u siebie Orlen Oil Motor Lublin. Zapraszamy do śledzenia relacji na żywo z tego spotkania

Julia Piętakiewicz świętuje zdobycie gola

GKS Górnik Łęczna sensacyjnie ograł lidera tabeli z Katowic

Zwycięstwo katowiczanek w Łęcznej dałoby im mistrzowski tytuł. Zawodniczkom z Górnego Śląska nie udało się jednak już w sobotę włożyć mistrzowskiej korony, bo Górnik rozegrał mecz niemal perfekcyjny i stał się pierwszym zespołem w tym sezonie, który odebrał punkty katowiczankom.

Daniel Eze w końcówce meczu z Koroną II niemal zapewnił Świdniczance zwycięstwo

Świdniczanka blisko wygranej w meczu z Koroną II Kielce i przełamanie Podlasia

Po niedzielnym meczu z Koroną II Kielce w brody na pewno będą sobie pluć gracze Świdniczanki. Chociaż piłkarze trenera Łukasza Gieresza przegrywali 0:1, to jeszcze przed przerwą wyrównali. A w drugiej połowie spokojnie zasłużyli przynajmniej na jedną bramkę. Niestety, zostało 1:1.

Chełmianka traci obecnie do drugiego w tabeli KSZO siedem punktów

Chełmianka przegrała z KSZO. Koniec marzeń o barażach?

Przed wyjazdowym starciem z KSZO Chełmianka traciła do wicelidera tylko cztery punkty. Łatwo policzyć, że w przypadku wygranej szanse na zajęcie drugiej lokaty i grę w barażach o awans byłyby dużo większe. Niestety, biało-zieloni przegrali 0:3.

11 maja Bolesław Chrobry przyjmie koronę w Lublinie, w Centrum Spotkania Kultur

11 maja Bolesław Chrobry przyjmie koronę w Lublinie, w Centrum Spotkania Kultur

Widowisko „Koronacja” poświęcone symbolice koronacji Bolesława Chrobrego na pierwszego króla Polski pokazane zostanie w Lublinie podczas obchodów 1000. rocznicy tego wydarzenia, zaplanowanych na 11 maja. Spektakl sięga do historycznych tekstów źródłowych, ale też do motywów baśniowych i mitów. Na razie jest jeszcze sporo miejsc na widowisko, a bilet normalny kosztuje 50 złotych.

Akcja rozliczeń PIT 2024 – zostało tylko kilka dni. Praktyczny poradnik

Akcja rozliczeń PIT 2024 – zostało tylko kilka dni. Praktyczny poradnik

Do 30 kwietnia 2025 roku wszyscy mamy obowiązek złożyć zeznanie podatkowe PIT za rok 2024. Podpowiadamy, jak to zrobić wygodnie i przyjaźnie dla konta i szybko otrzymać zwrot nadpłaconego podatku.

A ja palę faję…
Giełda Staroci w Lublinie
galeria

A ja palę faję…

…a konkretnie Popularne  i Giewonty, a nawet radzieckie papierosy Orbita. Tak, to nieprawdopodobne, ale na jednym ze stoisk sprzedawczyni oferowała stare polskie i radzieckie papierosy, w oryginalnych, zamkniętych opakowaniach.

Wielkie serce, puste konto

Wielkie serce, puste konto

66-latka z gminy Milanów straciła ponad 11 tys. złotych po tym, jak wypełniła formularz zgłoszeniowy dotyczący inwestycji finansowej, która miała pomóc ludziom potrzebującym. Kobieta dokonała wpłaty i oczekiwała na weryfikację.

Prawie komplet kibiców obejrzał porażkę Motoru z Cracovią
ZDJĘCIA KIBICÓW
galeria

Prawie komplet kibiców obejrzał porażkę Motoru z Cracovią

Czwarty raz z rzędu wszystkie bilety na domowy mecz Motoru zostały wyprzedane. Tym razem 14777 osób obejrzało spotkanie beniaminka z Lublina przeciwko Cracovii. Niestety, tym razem kibice opuszczali stadion rozczarowani, bo punkty pojechały do Krakowa. Sprawdźcie nasze fotki z meczu.

Każda seria ma swój koniec. Górnik Łęczna zaledwie zremisował w Opolu z Odrą

Każda seria ma swój koniec. Górnik Łęczna zaledwie zremisował w Opolu z Odrą

Koniec zwycięskiej passy Górnika Łęczna. W niedzielę podopieczni trenera Pavola Stano nie zdołali strzelić gola Odrze Opole na jej terenie i wracają na Lubelszczyznę bogatsi o tylko jeden punkt

Pola zwyciężyła w międzynarodowym konkursie skierowanym dla dzieci z implantacją ślimakową

Pola z Lublina udoskonala implanty ślimakowe – i zdobywa świat

Dla 9-letniej Poli z Lublina implanty ślimakowe nie mają żadnych tajemnic. W ostatnim czasie dziewczynka wymyśliła jak je ulepszyć, przez co zdobyła uznanie w międzynarodowym konkursie.

ilustracyjne

Czeka nas kolejna noc przymrozków

W nocy z sobotę na niedzielę na termometrach można było zobaczyć temperatury na minusie. Niestety, dzisiaj może być podobnie.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium