Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Archiwum

24 marca 2014 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Jak przebudować Al. Racławickie, ul. Sowińskiego i Lipową? Dwa warianty od LTZT

8 0 A A

Miasto szykuje przebudowę Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i ul. Lipowej. Swoją opinię na temat przedstawionej przez miasto koncepcji przesłało do naszej redakcji Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Przedstawiamy naszą diagnozę bezpośrednich przyczyn korków (obok prozaicznego hasła zbyt dużej ilości poruszających się samochodów), nasze hasłowe postulaty, uwagi dotyczące projektu przedstawionego przez Mosty Katowice. W ostatniej części przedstawiamy w skrócie nasze propozycje rozwiązań w dwóch wariantach:  Wariant minimalny - upłynnienie ruchu przy unikaniu wielu kosztownych przebudów oraz wytyczania kilkukilometrowych buspasów.  Wariant maksymalny - zakładający uporządkowanie ruchu na całym dyskutowanym obszarze, uwzględniając priorytety dla komunikacji miejskiej, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich uciążliwości dla kierowców prywatnych pojazdów. Nasza diagnoza przyczyn korków na obszarach objętych projektem: 1. Ul. Lipowa: Ograniczona drożność skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Piłsudskiego. Duże potoki pojazdów wjeżdżających w ulicę prowadzącą do CH Plaza. - problem można przynajmniej częściowo rozwiązać tworząc dodatkowy pas do skrętu w prawo. 2. Al. Racławickie Godziny porannego szczytu: kongestia występuje od okolic Szpitala Wojskowego do ul. Sowińskiego i powodowany jest w głównej mierze przez dużą liczbę pojazdów skręcających w prawo w Sowińskiego które, zmuszone przepuścić pieszych blokują prawy pas, Problem można rozwiązać w całości tworząc odpowiedniej długości dodatkowy pas do skrętu w prawo lub odsuwając od skrzyżowania przejście dla pieszych. Godziny popołudniowego szczytu: Korek powodowany jest przez: niedrożność skrzyżowań Al. Racławickich z Łopacińskiego, Długosza i Sowińskiego. Najprostsze rozwiązanie pozwalające ograniczyć korkowanie się tego obszaru przedstawiamy w wariancie minimalnym. 3. Ul. Sowińskiego Duża liczba skrzyżowań z ulicami bocznymi, dojazdami do bloków. Istnienie przesuniętego skrzyżowania Sowińskiego - Głęboka - Filaretów (częściowo usprawniono wprowadzając drugi pas w lewo). Problematyczne, bardzo uczęszczane skrzyżowanie z Radziszewskiego.
Nasza opinia dotycząca wspomnianego obszaru przedstawiona w hasłach: Z punktu widzenia promocji zrównoważonego transportu w pełni popieramy ideę stworzenia buspasów w ciągu Alei Racławickich oraz ul. Lipowej. Podobnie jak Porozumienie Rowerowe, jesteśmy zwolennikami dróg rowerowych przy jezdni a nie przy chodniku, w każdej sytuacji w której nie będzie to powodowało wycinki drzew/ krzewów. Jeżeli na danym odcinku, tylko i wyłącznie na potrzeby drogi rowerowej będzie konieczna znaczna wycinka drzew, należy rozważyć alternatywny przebieg drogi rowerowej. Jesteśmy zwolennikami uniknięcia za wszelką cenę poszerzania ul. Sowińskiego poza obszarami skrzyżowań, szczególnie w okolicach bloków mieszkalnych. Jeżeli zdecydowano by się jednak na poszerzenie ul. Sowińskiego, uważamy że dodatkowo stworzone pasy powinny mieć charakter buspasów. Uważamy że o ile to możliwe, należy unikać naruszania dotychczasowego przekroju Al. Racławickich poprzez tworzenie dodatkowych pasów. Wątpliwości dotyczące szczegółów koncepcji przedstawionych przez firmę Mosty Katowice  Mieszkańcy do buspasów przyzwyczają się po 2-3 latach. W pierwszej kolejności należałoby rozważyć lokalizację buspasów w "mniej drażliwych” miejscach (np. al. Solidarności po otwarciu obwodnicy).  Należy poddać pod wątpliwość fakt znaczącego usprawniania ruchu, także dla pojazdów komunikacji miejskiej. Liczba sygnalizacji świetlnych w ciągu Al. Racławickich ma wzrosnąć z 7 do 9. Co więcej, w przypadku wszystkich możliwości skrętnych w prawo w ciągu Alei Racławickich, buspas służy za pas do skrętu w prawo lub bieg buspasu jest zakańczany przed skrzyżowaniem.  Projekt przebudowy nie rozwiązuje problemów najbardziej korkującego się fragmentu Al. Racławickich - odcinka między skrzyżowaniami z Sowińskiego/Poniatowskiego i Długosza.  Projekt nie rozwiązuje na poziomie dróg wewnątrzosiedlowych żadnych problemów komunikacyjnych obszarów wyznaczanych przez: al. Kraśnicką Al. Racławickie, ul. Lipową, ul. Narutowicza, ul. Głęboką. Co więcej tworzone są nowe utrudnienia.  Należy zweryfikować czy geometria skrzyżowania Al. Racławickich z Sowińskiego nie będzie utrudniała wykonywania manewru skrętu.  Należy zweryfikować czy droga rowerowa w Wariancie I nie będzie kolidowała z wiatami przystanku Ogród Saski 03.

Propozycje stowarzyszenia:

Wariant minimalny  Utworzenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Lipowej w kierunku CH Plaza  Przebudowa al. Racławickich między Sowińskiego w Długosza  Wprowadzenie zakazu skrętu z al. Racławickich w lewo w ul. Łopacińskiego  Stworzenie w ciągu al. Racławickich, pomiędzy ul. Długosza a ul. Poniatowskiego dodatkowego pasa ruchu w kierunku Ronda Honorowych Krwiodawców - o charakterze buspasa (zatoka przystankowa zlokalizowana w ciągu buspasa)  Umożliwienie wjazdu na przystanek KUL 03 wprost ze skrzyżowania (tak jak obecnie w przypadku UMCS 01)  Modernizacja sygnalizacji świetlnej na al. Racławickich z ul. Sowińskiego i ul. Długosza - wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej przez pojazdy komunikacji miejskiej - dzięki czemu mogłyby skręcić w lewo w Sowińskiego bezpośrednio z prawego pasa.  Rozważenie podzielenia przystanku KUL 02 na dwa przystanki - dodatkowy miałby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Długosza. Na dotychczasowym zatrzymywałyby się tylko autobusy jadące z ul. Długosza.  Rezygnacja z pozostałych planowanych odcinków buspasów. Wariant maksymalny  Wprowadzenie zmian postulowanych w wariancie minimalnym  Utworzenie systemu dróg jednokierunkowych obejmujących zasięgiem obszar Wieniawy i Miasteczka Akademickiego  Przekształcenie na odcinkach od ul. Puławskiej do ul. Długosza Al. Racławickich oraz Popiełuszki w drogi jednokierunkowe o dwóch pasach ruchu dla samochodów:  Popiełuszki w kierunku od ul. Długosza do ul. Puławskiej  Al. Racławickie w kierunku od ul. Puławskiej do ul. Długosza + buspas + kontra buspas  Znaczna zmiana względem istniejącego projektu geometrii obszaru położonego w ciągu Al. Racławickich między ul. Sowińskiego a ul. Łopacińskiego.  Połączenie ul. Langiewicza z ul. Radziszewskiego, wraz z zaślepieniem wylotu z ul. Langiewicza do Sowińskiego.  Pomniejsze zmiany adaptacyjne związane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego
Korzyści płynące z wdrożenia wariantu maksymalnego  Zwiększona zostanie ciągłość buspasów oraz ograniczona zostanie liczba przypadków w których buspas jest jednocześnie pasem do skręcania w prawo.  Ruch pojazdów indywidualnych będzie odbywał się szybciej w przypadku gdy Al. Racławickie i ul. Popiełuszki będą drogami jednokierunkowymi o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, niż w przypadku, gdyby były to drogi dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.  Ograniczona zostanie potrzeba miejscowego poszerzania Al. Racławickich do 5 pasów ruchu.  Dzięki ulicom jednokierunkowym zmniejszone zostaną korki tworzące się w przypadku opuszczania terenów miasteczka akademickiego.  Ruch w obrębie Miasteczka Akademickiego zostanie uspokojony i lepiej zorganizowany. Ograniczone do minimum zostaną chwilowe zatory drogowe na skrzyżowaniach i korki tworzone przez pojazd chcący skręcić w lewo.  Zwiększone zostanie bezpieczeństwo pieszych.  Wyeliminowany zostanie problem pojazdów "mijających się na lusterka”  Zaistnieje możliwość zwiększenia podaży miejsc parkingowych.  Zachowane zostaną wszystkie korzyści, które niesie dotychczas konsultowany wariant przebudowy." Piotr Łuciuk, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu

Pozostałe informacje

Uwaga! Ostrzeżenia przed marznącym deszczem i gołoledzią
POGODA

Uwaga! Ostrzeżenia przed marznącym deszczem i gołoledzią

Od wtorkowego wieczoru miejskie służby miały mnóstwo pracy walcząc o to, by drogi były przejezdne. Znacznie większe kłopoty miały polskie koleje, które w nocy notowały poważne problemy; część elektrycznych pociągów stanęła z powodu oblodzenia linii. A jakie są prognozy na najbliższe godziny?

Po wygranej w poprzedniej rundzie z Tourcoing Lille Metropolie, w pierwszym meczu ćwierćfinału CEV Challenge Cup Bogdanka LUK Lublin pokonała na wyjeździe CV Melilla

Bogdanka LUK Lublin blisko półfinału Challenge Cup

W pierwszym spotkaniu ćwierćfinałowym CEV Challenge Cup Bogdanka LUK Lublin pokonała na wyjeździe CV Melilla 3:0 i jest blisko awansu do półfinału. Mecz rewanżowy zostanie rozegrany w Lublinie 28 stycznia, o godzinie 18.

Polska z amerykańskim limitem. Co z rozwojem Sztucznej Inteligencji?
Polityka i AI

Polska z amerykańskim limitem. Co z rozwojem Sztucznej Inteligencji?

USA zdecydowały o ograniczeniu eksportu GPU do wybranych krajów/ Limitami została objęta także Polska. Polscy ministrowie interweniują.

Mimo lekkiego spadku w 2024 w porównaniu z 2023, Ogród Zoologiczny im. Stefana Milera w Zamościu nadal pozostaje jedną z większych atrakcji turystycznych miasta
ZEBRY I ŻYRAFY

To nie był najlepszy rok. Ilu gości odwiedziło ZOO w 2024?

W 2024 było mniej odwiedzin niż w 2023. Za to dwa ostatnie dni minionego roku były rekordowe. 30 i 31 grudnia Ogród Zoologiczny im. Stefana Milera w Zamościu odwiedziło aż 8 255 osób. Bo wtedy można było zwiedzać za darmo.

Nieduża, ale kluczowa: obwodnica Urzędowa oficjalnie otwarta
INWESTYCJE DROGOWE

Nieduża, ale kluczowa: obwodnica Urzędowa oficjalnie otwarta

Kosztowała ponad 66 milinów, ale jest już otwarta: obwodnica Urzędowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 833 z Urzędowa do Kraśnika.

Policjant nie był prawdziwy. Ale stracone 200 000 złotych już tak
OSZUSTWO NA POLICJANTA

Policjant nie był prawdziwy. Ale stracone 200 000 złotych już tak

Oszust wmówił kobiecie, że jej konto padło ofiarą hakerów i musi przelać swoje pieniądze na „bezpieczny rachunek”.

Kto z nich powinien reprezentować Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji 2025?
SONDA
film

Kto z nich powinien reprezentować Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji 2025?

Komisja wybrała 10 utworów, które wybrzmią podczas finału polskich kwalifikacji do 69. Konkursu Piosenki Eurowizji 2025. W walentynki dowiemy się, kto pojedzie do Szwajcarii i będzie reprezentować Polskę na eurowizyjnej scenie.

Chernobylite 2: Exclusion Zone
PROMIENIOWANIE
film

Chernobylite 2: Exclusion Zone. Co zobaczymy w Czarnobylu? (wideo)

Przy pierwszej części się sprawdziło. Polskie studiu The Farm 51 pracuje przy grze Chernobylite 2: Exclusion Zone i potrzebuje wsparcia. Stąd kampania na Kickstarterze.

Australian Open. Świątek i Hurkacz w nocy powalczą o trzecią rundę
NA KORCIE

Australian Open. Świątek i Hurkacz w nocy powalczą o trzecią rundę

Pora na drugi mecz na Australian Open dla Igi Świątek i Huberta Hurkacza. Tym razem polscy kibice nie dość, że będą musieli „zarwać noc” by oglądać polskich tenisistów na żywo, to dodatkowo będą musieli dokonać wyboru, które spotkanie oglądać

Z Tik-Toka na scenę. Mama na obrotach w Białej Podlaskiej
patronat
21 stycznia 2025, 19:00

Z Tik-Toka na scenę. Mama na obrotach w Białej Podlaskiej

Już 21 stycznia w sali widowiskowej Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej wystąpi Klaudia Klimczyk powszechnie znana jako Mama Na Obrotach. Przyjeżdża z nowym programem „Kiedyś, a dziś”.

Koci herosi z lubelskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt szukają kochającego domu
ZDJĘCIA
galeria

Koci herosi z lubelskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt szukają kochającego domu

Mówi się, że nikt nie da ci tyle miłości co zwierzę, któremu uratowałeś życie. I to jest prawda: zwierzak wzięty ze schroniska odpłaca się nieograniczoną miłością. Obecnie na kochający dom w lubelskim schronisku czeka 116 kotów.

Lodowisko już działa. Można nawet zarezerwować całą taflę

Lodowisko już działa. Można nawet zarezerwować całą taflę

Szkoła Podstawowa nr 5 w Świdniku otworzyła lodowisko pod chmurką. Dziś wszyscy ślizgają się za darmo. Potem trzeba będzie już płacić. Ile?

Chcieli ukraść kawę. Nakrył ich dzielnicowy
NA GORĄCYM UCZYNKU

Chcieli ukraść kawę. Nakrył ich dzielnicowy

Dwóch mężczyzn próbowało ukraść kawę w sklepie na Kalinowszczyźnie. Na ich nieszczęście, w tym samym czasie zakupy robił tam policjant.

Jesse Eisenberg i Kieran Culkin na planie filmu Prawdziwy Ból
DO ZOBACZENIA
film

Prawdziwy ból: Premiera online już za chwilę (wideo)

Były zdjęcia w Lublinie i Krasnymstawie, były świetne recenzje, są nagrody i nominacje. Czas na premierę w streamingu. Kiedy i gdzie obejrzymy Prawdziwy Ból?

Aukcja Pride of Poland w 2024

Promują konie w Paryżu i szukają firmy eventowej. Już szykują się na aukcję Pride of Poland

Do wydarzenia jeszcze wiele miesięcy, ale przygotowania do tegorocznych Dni Konia Arabskiego w Janowie Podlaskim już ruszyły. Stadnina szuka firmy eventowej, która zorganizuje techniczne zaplecze dla 2 tys. gości podczas sierpniowej imprezy.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium