
Północna część naszego województwa staje się prawdziwym zagłębiem transportowym i spedycyjnym. W Białej Podlaskiej i w powiecie bialskim działa już około dziesięciu dużych firm z tej branży. Jedna z nich odebrała wczoraj 25 nowiutkich ciężarówek volvo wartych 3 mln dolarów.

Wczoraj California Trailer z Białej Podlaskiej otrzymała 25 tirów volvo. Wzięła je w leasing od firmy Volvo-Polska. - W tym roku w naszej Grupie Kapitałowej Kociuk i Magier kupimy w sumie 45 ciągników i 40 naczep. Potrzeba nam od zaraz co najmniej 20 kierowców. I to, mimo że ciągle przyjmujemy nowych ludzi do pracy. Wymagamy od nich olbrzymiej odpowiedzialności. Powierzamy im samochody z ładunkiem warte w sumie 600-700 tys. euro - mówi Dariusz Magier. - Ponieważ o pracowników nie jest łatwo, zatrudniamy też Białorusinów.
Magier przyznaje, że jego firma ponad połowę usług wykonuje dla przedsiębiorców ze Skandynawii. - Mieszkałem w Szwecji kilka lat, teraz dawne kontakty dobrze procentują.
Andrzej Czapski, prezydent Białej Podlaskiej komentuje: - U nas stawki podatku od pojazdów nie są wysokie. Są o 27 proc. niższe niż maksymalna stawka ministerialna. I dodaje: - Już przed laty eksperci wskazywali, że nasze miasto może być ośrodkiem logistycznym. To się potwierdza. Biała Podlaska jest ważnym węzłem transportowym i spedycyjnym. •
Grupa Kapitałowa Kociuk i Magier
w sumie 117 tirów. Ich obroty miesięczne wynoszą
około 2 mln zł.