Poruszenie wśród firm zajmujących się budową dróg wywołuje sprawa modernizacji trasy zwanej "nadbużanką”
Dyrektor jednej z podlaskich firm powiedział, że choć w przetargu na modernizację drogi startowało 9 firm, to było tam tylko jedno konsorcjum polskie. - Wysokie bariery dotyczące poziomu majątku, dostępu do kredytów i płynności finansowej firm, eliminowały słabsze i średnie polskie przedsiębiorstwa. Chociaż kiedyś polskie firmy drogowe zasłynęły w wielu krajach z budowy dróg, to teraz śmietankę spijają u nas jedynie zagraniczne przedsiębiorstwa - twierdzi nasz rozmówca.
Tomasz Makowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego jedynie potwierdza, iż dokumenty do przetargu pobrało 16 firm, a złożyło je i wzięło udział tylko 9. - Dokumenty i oferta firmy, która wygrała przetarg, zostały przesłane do Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu w Warszawie, ta prześle je do Brukseli. Termin zakończenia inwestycji do końca października 2003 roku - mówi Tomasz Makowski.