Konstruktorem lokacji jest Denise McMurry. To ona odpowiada w dużej mierze za to, co w grze zobaczymy. Od drzew i skał po stojącą gdzieś w Pustkowiu butelkę Nuke Coli.
– Jestem Konstruktorem Lokacji. U podstaw mojej pracy leży dekorowanie pustkowia New Vegas. Wliczając w to wnętrza i obszary otwarte, wszystko od skał i drzew, po stojącą na stole butelkę Nuke Coli. Staram się aranżować fajnie wyglądające obszary do zwiedzania przez graczy, a także rozstawiam rekwizyty, które opowiadają historię wydarzeń z danej lokacji. Okazyjnie dodaję efekty oświetleniowe, by zaakcentować o co chodzi w danej lokacji.
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
– Wydaję mi się, że najfajniejszy jest moment, w którym wpadam na jakiś fajny pomysł na lokację, a potem mogę go wprowadzić w życie. Rzeźbię kawałki pustkowia, które nazywam swoimi. Najmniej w mojej pracy podoba mi się navmeshing (koordynowanie ruchu obiektów) tych fajnych obszarów, które przed chwilą stworzyłam.
Co jest najważniejsze w tym fachu?
– Musisz mieć w sobie żyłkę artysty. Możesz po prostu przypadkowo porozstawiać skały i drzewa po całym obszarze i skończyć pracę. Musisz myśleć o tym, jak gracz będzie postrzegał ten obszar i jak na niego zareaguje, jak będzie się po nim poruszał. Rozstawiasz ujęcia i kadry tak, by były interesujące a także tak, aby przyciągały do siebie gracza. Pustkowie byłoby całkiem nudnym miejscem, gdyby konstruktorzy lokacji ciągle nie myśleli o sposobach na sprawienie, by było wizualnie atrakcyjne.
Jak dostałaś się do branży gier?
– Odkąd pamiętam, chciałam dostać się do niej dostać. Nie myślałam, że stanie się to realne do momentu, gdy zaczęłam zauważać oferty ze szkół o programach obejmujących grafikę i projektowanie w grach. Natychmiast zapisałam się do takiej szkoły. Niestety ta konkretna szkoła nie dała mi narzędzi, których potrzebowałam, i tak skończyłam w firmie produkującej gry na telefony komórkowe, a to nie było to, czego szukałam. Jednak nigdy nie zrezygnowałam ze swojego marzenia i po prawie roku wróciłam do szkoły. Tyle, że tym razem zbadałam sprawę zamiast zapisywać się w ciemno. Ciężko pracowałam nad swoimi szkolnymi projektami i w końcu dowiedziałam się o stażu w Obsidianie. Kilka rozmów kwalifikacyjnych później byłam już w branży.
Modujesz czasem inne gry?
– Od kiedy poznałam silnik Unreal w szkole, spędzałam dużo czasu na bawieniu się nim. Zrobiłam kilka modów, tu i tam, pomiędzy projektami szkolnymi. Nadal staram się dłubać w modach od czasu do czasu.
Twoja gra wszechczasów?
– Moim odwiecznym faworytem jest Chrono Triger z depczącym mu o piętach Final Fantasy VI.
Na jakie gry czekasz?
- Jestem wielkim maniakiem Gwiezdnych Wojen, tak więc czekam na Force Unleashed 2 i The Old Republic. A poza klimatem Star Wars to The Last Guardian.
Premiera gry Fallout: New Vegas – październik 2010