Drogowcy nie próżnują. Na każdym odcinku coś się dzieje.
- Położono już blisko 44 proc. podbudowy na trasie głównej i łącznicach oraz ponad 28 proc. warstwy wiążącej. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, budowa zatok i miejsc postojowych oraz obiektów na miejscach obsługi podróżnych – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podobne prace są realizowane na zadaniu numer 2, Bogucin – Dąbrowica.
Na pierwszym od Warszawy odcinku obwodnicy Lublin, Dąbrowica – Lubartów, odhumusowano już prawie całą trasę. Trwa przekładanie instalacji, m.in. przebudowa kilku kilometrów instalacji gazowej, budowa dróg technicznych.
Rozpoczęły się prace przy palach wierconych oraz obiektach inżynierskich. Na kolejnym odcinku obwodnicy, Lubartów – Witosa, odhumusowano ponad połowę trasy. Realizowane są prace ziemne, przekładanie instalacji energetycznych, telekomunikacyjnych i gazowych, położone będą nowe rury o długości blisko
8 km. Już widać postępy prac przy przyszłym wiadukcie nad linią kolejową obok stacji Rudnik.
Na ostatnim, najbardziej zaawansowanym odcinku S17, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask, także trwają prace ziemne, zagęszczanie podłoża, rozbiórka nawierzchni starej jezdni i jej poszerzanie z budową kolejnych warstw konstrukcyjnych.
Trwają prace przy obiektach inżynierskich, układanie warstw bitumicznych na drogach dojazdowych, układane są kolejne warstwy asfaltu. Widać już słupki, na których zostaną zamontowane ekrany przeciwhałasowe.