Kierowcy jadący po drogach przecinających się z budowaną S17 na pewno natkną się na objazdy.
Objazdy w Elizówce i Turce będą funkcjonować do końca budowy S17.
Budowa drogi sprawia sporo problemów mieszkańcom terenów sąsiadujących z inwestycją. Na ulicach Pliszczyńskiej i Łysakowskiej słychać narzekanie na błoto. – Ulica Pliszczyńska w okolicach placu budowy obwodnicy przypomina wiejski gościniec. A nasze auta wyglądają jak wojskowe pojazdy po testach na błotnistym poliginie. To niebezpieczne, bo po deszczu jest bardzo ślisko – mówi pan Edward.
Drogowcy spieszą się, aby jak najwięcej zrobić przed zimą. Na odcinku nr 1, od węzła Sielce do węzła Bogucin (termin oddania do użytku to marzec 2013), drogowcy rozkładają kolejne warstwy asfaltu. Niewykluczone, że roboty zostaną ukończone jeszcze w tym roku.
Na zadaniu nr 2, od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica wraz przedłużeniem w kierunku granic Lublina, prace są także poważnie zaawansowane. Termin oddania tego odcinka to czerwiec 2013 r.
Zadania 3 i 4, czyli odcinek pomiędzy węzłami Dąbrowica–Lubartów–Witosa wykonuje hiszpańska firma Dragados. Termin oddania to koniec 2013 roku.
– Trwają tam roboty ziemne. Coraz bardziej widać wychodzące z ziemi obiekty inżynierskie. Trwają także intensywne prace przy budowie kilometrowej estakady przez dolinę Bystrzycy – mówi Nalewajko.
Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku piątym, od węzła Witosa do Piask. Trwają tam prace wykończeniowe. Kierowcy już jeżdżą (nieformalnie) wiaduktem na S17, łączącym drogę serwisową z aleją Lotników Polskich. Wykonawca tej drogi, firma Budimex, ma czas do końca roku, aby oddać tę drogę do użytku.
S17 w liczbach
• Podczas budowy lubelskiego odcinka S17 wraz z obwodnicą Lublina wyburzono 350 budynków: 135 mieszkalnych, 174 gospodarcze, 39 altan działkowych, lecznicę weterynaryjna oraz posterunek policji.
• Powstaje blisko 50 wiaduktów, w tym prawie kilometrowa estakada nad Bystrzycą Jakubowicką, 10 mostów, kilka przejazdów gospodarczych, ponad 60 km ekranów akustycznych, kilkadziesiąt przejść dla zwierząt nad i pod trasą szybkiego ruchu.