Na ostatniej sesji radni przegłosowali uchwałę otwierającą drzwi do stworzenia marki gminy Opole Lubelskie. Gotowa jest już strategia, logotyp i hasło promocyjne.
Tą cechą mają być sady owocowe oraz związany z nimi przemysł przetwórczy.
Obok opracowania strategii gmina zleciła zaprojektowanie nowego logotypu wraz hasłem promocyjnym i księgą znaku. Za projekt graficzny odpowiedzialna jest Magdalena Ostapiuk, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
Nowe logo składa się z trzech elementów - charakterystycznego znacznika z map internetowych oraz wpisanego w niego owocu jabłka i hasła "Owocne inwestycje”. Owoc jest tutaj symbolem bogactwa i urodzaju. Podkreśla także sadownictwo i przetwórstwo, jako podstawę lokalnej gospodarki.
- W dalszej kolejności, do czerwca, chcemy przygotować system identyfikacji wizualnej Urzędu Miejskiego w oparciu o ten logotyp, wydać publikacje promocyjne, zaprojektować i wykonać nowe witacze przy drogach wjazdowych na teren gminy, wyprodukować dwa filmy reklamowe, teledysk muzyczny, który powstanie na terenie naszej gminy, i kupić gadżety promocyjne - wylicza Dariusz Wróbel, burmistrz Opola Lubelskiego.