Urząd Miasta zdobył certyfikat „Przejrzystej Gminy” w ramach akcji „Przejrzysta Polska”.
W katalogu usług administracyjnych świadczonych w urzędzie podano krok po kroku drogę załatwiania 75 najpopularniejszych spraw. O sprawę nr 76 można zapytać dowolnego urzędnika, a ten zaraz skieruje do właściwej osoby.
Żaden urzędnik nie ma prawa polecić znajomego, który zrobi zdjęcie do dowodu czy pomiary geodezyjne. Ale pokaże gminny katalog firm. A klient sam musi sobie z niego wybrać. Oczywiście korzysta się z katalogu i do niego trafia za darmo.
Powstała też karta współpracy gminy z tzw. partnerami społecznymi, czyli wszelkimi organizacjami pozarządowymi. Gmina chce też rozliczyć się z każdej złotówki swojego budżetu. – Nie boimy się tego. Wręcz przeciwnie, mamy nadzieję, że dzięki szczegółowemu pokazaniu budżetu i sposobu wydawania pieniędzy mieszkańcy zrozumieją, dlaczego na tak mało inwestycji starcza pieniędzy – twierdzi sekretarz miasta. Wszystkie informacje o programie są dostępne na stronie internetowej www.pp-opole.neostrada.pl, do której link znajduje się na stronie internetowej urzędu (www.opolelubelskie.pl). (rhs)