Biomed-Lublin podjął decyzję o możliwości sprzedaży praw do marki Lakcid. To element planu restrukturyzacyjnego przedsiębiorstwa.
– Lakcid jest marką znaną i cenioną przez klientów. To jeden z niewielu dostępnych na rynku probiotyków o statusie leku. To ważne w sytuacji, w której rynek zalany jest specyfikami o statusie suplementu diety czy wręcz środka spożywczego specjalnego przeznaczenia – tłumaczy Andrzej Stachnik, prezes zarządu Biomed-Lublin. – Ostatni raport Najwyższej Izby Kontroli zawiera wręcz szokujące informacje, z których wynika, że suplementy diety zawierają drobnoustroje, substancje rakotwórcze czy narkotyki.
Sprzedaż praw do marki Lakcid nie oznacza zaprzestania produkcji leku przez Biomed-Lublin. – Wręcz przeciwnie, wierzymy, że współpraca z partnerem o silnej pozycji rynkowej pozwoli jeszcze mocniej wykorzystać nasz potencjał wytwórczy i badawczo-rozwojowy – podkreśla prezes Stachnik. – Dopuszczamy różne możliwe scenariusze współpracy z potencjalnym nabywcą. Działanie to pozostaje w zgodzie z przyjętą strategią rozwoju Biomedu-Lublin, w której zadeklarowaliśmy m.in. koncentrację na sprzedaży najistotniejszych dla spółki grup produktowych. Przyszła transakcja sprzedaży pozytywnie wpłynie na naszą sytuację finansową. Wiele zależy od ofert, które zostaną nam przedstawione. W przypadku braku satysfakcjonujących rozwiązań, możliwe jest odstąpienie od zamiaru sprzedaży – dodaje.
Pod marką Lakcid występują trzy produkty lecznicze: Lakcid i Lakcid forte (lek osłonowy przy antybiotykoterapii) oraz Lakcid L (leczenie przy biegunkach wirusowych).
Warto dodać, że Biomed podpisał też w ubiegłym tygodniu umowę ze słowacką spółką BIODRUG. To ona została wyłącznym dystrybutorem ONKO BCG na rynkach czeskim, słowackim i rumuńskim oraz szczepionki przeciwgruźliczej BCG 10 na rynkach słowackim, rumuńskim i węgierskim. Kontrakt obowiązywać będzie przez cztery lata.