Dźwięk kolejowego klaksonu przez całą niedzielę towarzyszył mieszkańcom Węglina Południowego oraz południowego krańca Czubów. Na przebudowywaną linię kolejową dostarczano dziś materiały
Przez cały dzień przy lesie kursował pociąg towarowy, z którego wagonów zrzucany był tłuczeń mający służyć jako podsypka pod tor. Pryzmy kamiennego materiału ciągną się już na całej długości lasu Stary Gaj.
Przejezdność linii dla pociągów, na razie tylko na potrzeby trwających tu prac budowlanych, udało się przywrócić dzięki otworzeniu toru nad gotową już betonową konstrukcją przejścia podziemnego, które umożliwi przejście pod torami i połączy Czuby oraz las z wyspowy peronem między torami. Budowa samego peronu jest coraz bardziej zaawansowana, widać już fundamenty, rury do instalacji oświetleniowej oraz betonowe prefabrykaty: płyty i ścianki peronowe.
Dzisiejsze kursy pociągu przyciągnęły wielu ciekawskich na torowisko wzdłuż Starego Gaju, które i tak od dłuższego czasu służy w weekendy okolicznym mieszkańcom jako deptak. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że regularny ruch pociągów między Lublinem a Dęblinem, także pasażerskich, zostanie przywrócony pod koniec września, początkowo tylko po jednym torze.
Dzięki temu możliwy stanie się przynajmniej częściowy powrót pociągów z uciążliwego dla pasażerów objazdu przez Lubartów, Parczew i Łuków oraz wznowienie kursów w kierunku Radomia, Krakowa, Katowic i Wrocławia.