Po pięciu miesiącach przerwy znowu będzie można jeździć ul. Królewską. Od poniedziałku na dawne trasy wracają autobusy linii 1, 6, 17, 23, 33 i 73. Obok katedry pojadą też trolejbusy 156 i 160.
Otwarte dla ruchu będą też ulice Żmigród i Podwale.
Na otwarcie Królewskiej z niecierpliwością czekali kierowcy. Ulica od marca była zamknięta dla aut osobowych i autobusów komunikacji miejskiej. Kursowały tylko trolejbusy. Ale i te zniknęły z Królewskiej pod koniec czerwca.
– Mamy już dosyć remontów – nie ukrywa Andrzej Satke, dyrektor ds. eksploatacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – Każde zamknięcie ulicy to komplikacje dla nas i utrudnienia dla naszych pasażerów. Teraz powoli wracamy do normalności. Pierwszym przejawem jest otwarcie Królewskiej.
Od poniedziałku przez Królewską znowu będą kursować autobusy linii 1, 6, 17, 23, 33 i 73. Na trasy powrócą też trolejbusy linii 156 i 160. – Przebudowaliśmy trakcję, praktycznie od zaraz moglibyśmy uruchomić te linie – dodaje Satke.
Nie jest to jednak możliwe bo zamknięta dla ruchu jest ul. Lubartowska. Trwa tam wymiana sieci wodociągowej. – Do końca tygodnia zakończymy wymianę przyłączy przebiegających w poprzek jezdni i Lubartowską będzie można znowu przejechać – zapewnia Zygmunt Podolak, właściciel Sangaz Drogbud. – Resztę prac wykonamy przy zawężonej jezdni.
Drogowcy nie znikną zupełnie Królewskiej. – Trzeba posadzić nowe drzewka, zamontować słupki i łańcuchy oddzielające ulicę od chodnika dla pieszych – wylicza Marek Szymański, dyrektor generalnego wykonawstwa inwestycji Komunalnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. – Do wybudowania zostaje jeszcze mur oporowy od strony katedry.
Oznacza to, że piesi na razie będą mogli korzystać tylko z chodnika po jednej stronie Królewskiej.
Na przywrócenie „normalności” czeka ul. Narutowicza. Ale na powrót autobusów 9 i 11 na Bernardyńską oraz 7 i 13 na Kapucyńską trzeba będzie poczekać co najmniej do połowy września.
Roboty na Królewskiej, Narutowicza oraz ulicach Starego Miasta współfinansowane są z unijnego programu PHARE. Koszt inwestycji to prawie 3,5 mln euro.
Jesienne zmiany w MPK
Linia nr 3 – będzie połączona z linią nr 30. Trasa: Dąbrowica, Nałęczowska, Morwowa, Wojciechowska, al. Kraśnicka, al. Racławickie, Lipowa, Piłsudskiego, al. Zygmuntowskie, 1 Maja, Kunickiego, Pawia, Długa, Wyzwolenia, Głuska.
Linia nr 7 – wzmocniona o jeden autobus
Linia nr 37 – nowe połączenie: Zbożowa, al. Warszawska, al. Kraśnicka, Zana, Filaretów, os. Widok.