Firmy będą "na niby”, ale problemy realne: kontrole skarbówki, podatki czy zmienne kursy walut. Wszystko dzięki grze, która powstaje na Politechnice Lubelskiej.
Jako pierwsi grę przetestują licealiści z pięciu lubelskich liceów (nr: I, II, VI, XX i XXIV). – Od przyszłego roku szkolnego w każdej z tych szkół będą wytypowane po dwie klasy, gdzie będą prowadzone zajęcia z podstaw przedsiębiorczości. Uczniowie nauczą się na nich, jak praktycznie poradzić sobie w biznesie – tłumaczy Węgierek.
– Na potrzeby projektu stworzony zostanie specjalny portal edukacyjny, którego najważniejszym modułem będzie strategiczna gra edukacyjna – mówi Iwona Czajkowska-Deneka, rzecznik PL.
– Gra to serce całego projektu – podkreśla Węgierek. – Uczniowie będą zakładali wirtualne firmy lub instytuty badawcze – tłumaczy dyrektor. – Ale problemy, które gracze napotkają, będą realne: zmiana kursu walut, podatki, kontrola Urzędu Skarbowego czy inspekcji pracy.
Im trudniejsze zadanie, tym więcej wirtualnych pieniędzy do zdobycia. I lepsza ocena z przedmiotu.
Nauczyciele mają nad wszystkim czuwać i… utrudniać. – Będą pełnić rolę moderatorów zdarzeń losowych występujących w grze – zapowiada Czajkowska-Deneka.
W Lublinie gra będzie dostępna na stronie Urzędu Miasta.