Peugeot 1007 jest samochodem o wielu twarzach. Skrót "RC”
oznacza jeszcze bardziej sportowy charakter. Prototyp pokazany
na niedawno zakończonej wystawie w Paryżu nadal wzbudza sporo
emocji.
Przednie reflektory z chromowaną obwódką wyróżniają się na czarnej płycie, natomiast sama atrapa otoczona jest chromowanym pierścieniem. Do tego dochodzą jeszcze grafitowe obudowy zewnętrznych lusterek wstecznych oraz monogram RC po bokach.
Z tyłu aerodynamiczny czarny spoiler przedłuża dach. W dolnej części tylnego pasa znajduje się kratka z chromowanym wykończeniem, z której wychodzą dwie chromowane końcówki rury wydechowej.
Wnętrze wyróżnia się deską rozdzielczą, całkowicie pokrytą skórą, przeszytą grubą białą nicią, podobnie jak kierownica i wewnętrzne strony drzwi. Dach oraz drewniane wykończenia otrzymały tapicerkę alcantara w szarym kolorze.
Dla konsoli środkowej wybrano kolor grafitowy, natomiast dla maskownic nawiewów szczotkowane aluminium. W górnej części oparć przednich foteli wytłoczono skrót RC.
Peugeot 1007 RC został wyposażony w silnik czterocylindrowy 1,6 litra z podwójnymi wałkami rozrządu w głowicy i szesnastoma zaworami, osiągający moc około 105 kW, co daje około 140 KM. Układ jezdny został przejęty z seryjnej gamy 1007.