Ostatnie tendencje na rynku motoryzacyjnym wskazują, że istnieje zapotrzebowanie na zwiększenie ładowności samochodów. Możliwość taką daje np. zamontowanie haka.
Sam montaż haka to jeszcze nie wszystko – pamiętać należy jeszcze o zamontowaniu gniazda instalacji elektrycznej wraz z wiązką. Później trzeba bezwzględnie przeprowadzić badanie techniczne i potwierdzić rejestrację haka wpisem w dowodzie rejestracyjnym. Przy wyborze haka należy przeanalizować wszystkie warianty haków – nie warto na szybko podejmować decyzji o zamontowaniu haka zagranicznego, nasi polscy producenci wcale nie ustępują jakością, również proponują szeroką ofertę. Najważniejsze – polskie haki są tańsze.
Zamontowanie haka trwa 3–4 godz. W zasadzie haki można montować w wszystkich samochodach – ograniczeniem może być gwarancja auta. Ale w tym wypadku należy udać się po prostu do autoryzowanej stacji. Warunkiem zamontowania haka w samochodzie jest też stan techniczny pojazdu – niestety,
w samochodzie z zardzewiałą karoserią nie uda się go zamontować.