Kazimierz Dolny promuje się na lotniskach w Szczecinie, Rzeszowie, Modlinie, Gdańsku, Lublinie i Łodzi.
Do odwiedzenia miasteczka turystów zachęcają artykuły promocyjne w języku polskim i angielskim w wydawnictwach drukowanych i lotniskowej platformie anywhere.pl. Składa się na nią pięć miesięczników, ukazujących się w sumie w ponad 30 tysiącach egzemplarzy na polskich lotniskach oraz magazynu +48 Magazine – skierowanego na rynki skandynawskie.
– Działania promocyjne trwają od początku lipca. Magazyny w wersji papierowej są dostępne na lotniskach w Rzeszowie, Szczecinie, Modlinie i Gdańsku.
W wersji on-line teksty z magazynu są dostępne za pośrednictwem wi-fi lotniskowego w Rzeszowie, Gdańsku, Modlinie, Szczecinie, Lublinie i Łodzi – informuje Mateusz Stachyra, referent ds. promocji i kontaktów z mediami w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym.
– Jeśli chodzi o wersję drukowaną, to magazyn nie ma na lotniskach konkurencji, bo nie ma tam innych tytułów. Na razie to jednorazowa akcja. Zobaczymy, jakie będą efekty tej promocji.
Jak pokazują statystyki z poprzednich miesięcy magazyn w wersji on-line miał 70 tysięcy pobrań za pośrednictwem lotniskowego wi-fi, a na stronie internetowej – 40 tysięcy. Magazyn w wersji drukowanej czytało około 250 tys. osób.
Skąd pomysł na taką promocję? – Polskie lotniska w ubiegłym roku obsłużyły ponad 34 miliony pasażerów, a przewoźnicy otworzyli aż 105 nowych połączeń z polskich lotnisk, co dało Polsce 13. miejsce na świecie wśród najszybciej rozwijających się rynków lotniczych. Lotnisko jest więc bardzo dobrym miejscem na taką promocję, bo możemy dotrzeć do sporej grupy odbiorców – mówi Stachyra. – Chcemy pokazać, że Kazimierz jest bardzo atrakcyjny turystycznie, a od kiedy jest lotnisko w Świdniku jeszcze bardziej dostępny.
Stachyra nie chciał powiedzieć, ile urząd miasta zapłacił za tę promocję.