Trwa przebudowa ul. Saperów Kaniowskich w Puławach.
Ekipa budowlana z PRD Zwoleń zadanie podzieliła na dwie części. Pierwsza to odcinek od ronda do garaży, druga od garaży do skrzyżowania z ul. Spacerową. Pierwszy etap jest już na ukończeniu. Ułożone zostały krawężniki i warstwa wiążąca nawierzchni. Obecnie prace trwają już na drugim odcinku. Całość ma być gotowa w lipcu bieżącego roku. Koszt tej inwestycji to 740 tysięcy złotych.
Władze miasta w niedalekiej przyszłości planują również przebudowę ul. Spacerowej, które jest przedłużeniem ul. Sape-rów Kaniowskich. Gdy ta również zostanie pokryta nowym asfaltem lub kostką brukową, mieszkańcy os. Niwa zyskają wygodne połączenie ze wschodnią częścią miasta, które pozwoli ominąć zatłoczoną ulicę Lubelską. Nowy ciąg dróg ułatwi dojazd przede wszystkim do os. Górna-Kolejowa bez konieczności zjeżdżania w dół ul. Skowieszyńskiej i wjazdu pod górę ul. Sosnową.
W tym roku powstanie też nowa nawierzchnia ul. Stanisława Jednacza z chodnikami i ścieżką rowerową, która w przyszłości połączy ul. Górną i Kolejową. W środę ruszył przetarg na jej pierwszy, prawie 150-metrowy odcinek.
Ulica Jednacza to obecnie droga gruntowa, miejscowo utwardzona betonowymi płytami. Biegnie od ul. Górnej do Kolejowej. W tym roku rozpocznie się jej częściowa przebudowa. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na budowę nowej, asfaltowej jezdni, obustronnych chodników z kostki betonowej, ścieżki rowerowej i odwodnienia.
W pierwszym etapie tej inwestycji nowa nawierzchnia pokryje odcinek od skrzyżowania z ul. Górną do skrzyżowania z ul. Haliny Szalkiewiczowej. Jego łączna długość to niewiele ponad 144 metry. Zbudowane zostanie także niewielkie przedłużenie ulicy Górnej o długości 44 metrów. Wykonawca zostanie wyłoniony w drodze przetargu. Czas na składanie ofert mija 17 czerwca. Budowa potrwa trzy miesiące. Całość powinna być zatem gotowa pod koniec września.
W przyszłości władze miasta zamierzają przebudować kolejne odcinki ul. Jednacza, aż do skrzyżowania z ul. Kolejową. Jak piszą urzędnicy, ta droga będzie głównym ciągiem komunikacyjnym na terenie projektowanego osiedla. Budowa ta ma przyspieszyć rozwój terenów przeznaczonych pod zabudowę jednorodzinną położonych po południowej stronie ulicy.