Krzysztof Bosak jest liderem sondażu prezydenckiego wśród kibiców piłkarskich z dużą przewagą nad pozostałymi kandydatami. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Agencję Analityki Sportowej Sport Analytics.
Poseł Konfederacji cieszy sie zdecydowanie największym poparciem wśród sympatyków piłki nożnej. Takie wnioski można wysnuć po zapoznaniu się z wynikami sondażu Agencji Analityki Sportowej Sport Analytics, przeprowadzonego podczas badania omnibusowego Opinie Kibiców. Pod uwagę brany był pomiar wykonany 27 maja.
Jak czytamy, swój głos na Krzysztofa Bosaka oddałoby 46.7 proc. pytanych osób. To wzrost o 11.9 punkta procentowego w stosunku do 4 marca (czyli poprzedniego pomiaru). Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Rafał Trzaskowski z poparciem na poziomie 21.6 proc. (nie był uwzględniany w poprzednim pomiarze), a podium zamknął niezależny kandydat Szymon Hołownia z wynikiem 8.1 proc. (wzrost o 4.4 punkta procentowego).
Na dalszych pozycjach znaleźli się: Andrzej Duda ze Zjednoczonej Prawicy (8 proc.; spadek o 18.4 punkta procentowego), Władysław Kosiniak-Kamysz z PSL (5.4 proc.; wzrost o 2.7 punkta procentowego), Robert Biedroń z Lewicy (2.9 proc.; spadek o 0.5 punkta procentowego) oraz Marek Jakubiak (2.5 proc.; nie był uwzględniany w poprzednim pomiarze).
- W sensie ogólnym wyniki badania prezentują się dość zaskakująco, ale jeśli uświadomimy sobie, że sondaż został przeprowadzony wyłącznie na grupie kibiców piłki nożnej i to najprawdopodobniej tych najzagorzalszych, to poszczególne elementy zaczynają pasować do tej układanki. Z sondażu wynikałoby, że prawdopodobnie nadreprezentowane w sondażu środowiska tzw. ultrasów, hoolsów, bywalców młynów itp. zdecydowanie wykazują skłonności prawicowe, mocno radykalne i to w stopniu znacznie silniejszym niż te, które reprezentuje PiS i obecny prezydent - ocenia Grzegorz Kita, prezes i założyciel Sport Management Polska, cytowany na stronie sportanalytics.pl.
Sondaż, w którym wzięło udział 1065 osób deklarujących się jako kibice piłkarscy, przeprowadzono za pomocą ankiety internetowej w badaniu omnibusowym Opinie Kibiców. Dobór warstwowo – losowy, gdzie warstwami były płeć i wiek (18-44 lata).