Coraz więcej poszkodowanych osób zgłasza się do biura miejskiego rzecznika praw konsumenta w Zamościu. Stali się klientami jednej z firm telekomunikacyjnych, choć z żadnym przedstawicielem nie rozmawiali, ani nie podpisali umowy.
Takim prostym sposobem pozyskują wiele umów po to, aby otrzymać należną prowizję pieniężną od swojego pracodawcy. Najczęściej są to osoby dobrze znające branżę telekomunikacyjną. Do Komendy Miejskiej Policji w Zamościu średnio co 2–3 dni zgłaszają się pokrzywdzone osoby.
– Mamy już około 10 zgłoszeń. Pierwsze pojawiło się około półtora miesiąca temu. Prowadzimy w tej sprawie dochodzenie i zbieramy materiał dowodowy. Wszelkie fałszerstwa dokumentów, osiąganie korzyści majątkowych w nieuczciwy sposób są przestępstwami jasno określonymi przez kodeks karny – tłumaczy podinspektor Zając.
Pechowi klienci muszą jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż dochodzenie może trochę potrwać. Funkcjonariusze spodziewają się większej liczby zgłoszeń. Na podstawie zdobytego materiału dowodowego grafolodzy ocenią, czy doszło do sfałszowania dokumentów.
Klienci nie powinni jednak czekać z założonymi rękami. – Przede wszystkim należy zawiadomić o wszystkim swojego nowego operatora i poprosić o udostępnienie nieszczęsnej umowy oraz dokładnie zapoznać się z jej warunkami. Jeżeli okażą się gorsze niż u poprzedniego operatora, można ubiegać się o odszkodowanie – informuje Katarzyna Mazur, miejski rzecznik konsumentów w Zamościu.
Jeżeli konsument chce pozostać abonentem dotychczasowego operatora, to powinien przedstawić mu takie stanowisko na piśmie. Mieszkańcy Zamościa, którzy potrzebują pomocy, mogą się o nią zwracać do biura miejskiego rzecznika konsumentów przy Urzędzie Miasta Zamość (tel. 84 677 24 22).
Natomiast poszkodowani z powiatu zamojskiego mogą szukać porad u powiatowego rzecznika konsumentów w Starostwie Powiatowym (tel. 84 530 09 38).