Przetarg na budowę II części obwodnicy Puław, czyli dojazdu od trasy S17 do nowego mostu na Wiśle, wkracza w decydującą fazę. Drogowcy wysłali zaproszenia do 13 firm, które starają się o zlecenie budowy prawie 12-kilometrowego odcinka ekspresówki.
- Zaproszenia wysłano do trzynastu firm, które w pierwszym etapie postępowania przetargowego złożyły wnioski i pozytywnie przeszły weryfikację. Sprawdzona została ich wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach budowy odcinka o łącznej długości ok. 11,8 km zostanie dobudowana druga jezdnia (na odcinku ok. 1,3 km), wiadukt nad linią kolejową i odcinek nowej trasy (długości ok. 10,5 km).
- Powstaną dwa węzły, dwa skrzyżowania na prawe skręty, cztery wiadukty drogowe, trzy mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego - wylicza Nalewajko.
Budowa ma potrwać nie dłużej niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wykonawca musi sam opracować projekt, uzyskać decyzję zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID) oraz zbudować drogę.
Budowa dojazdu do mostu w Puławach stanowi trzecią część przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów na odcinku granica województwa mazowieckiego i lubelskiego. Wyniki przetargu powinny być znane jeszcze w tym roku.
Natomiast w poniedziałek 28 lipca zostaną otwarte oferty w II etapie przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Lublina. Chęć budowy blisko 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 pomiędzy węzłami Lublin Sławineki Lublin Węglin zgłosiło 15 firm. Umowa z wykonawcą może zostać podpisana już w III kwartale tego roku. Prace przy budowie potrwają do końca 2016 lub początku 2017 roku.