Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.
Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)
Dziś kolejny dzień protestów kobiet w Lublinie. Jeden z nich organizują kierowcy.
Jeden z najbogatszych Polaków Zygmunt Solorz-Żak organizuje w Lublinie firmę, która zajmie się projektowaniem oraz produkcją autobusów wodorowych. Na razie lubelski biznes miliardera jest pilnie strzeżony. Firma ma w planach produkcję 500 autobusów rocznie.
W piątek od godziny 12 do 13 drogi i ulice w całej Polsce mogą zostać zablokowane. Tak zawodowi kierowcy chcą się włączyć w protest kobiet.
Miasto podpisało umowę na budowę nowej pętli komunikacji miejskiej przy al. Kraśnickiej (w połowie drogi między ul. Bełżycką a ul. Jana Pawła II) oraz przebudowę istniejącej pętli przy os. Poręba na końcu ul. Granitowej. Kontrakt za 14,2 mln zł wygrała firma Strabag, która musi się uporać z zadaniem w niecały rok.
Policjanci z Łęcznej sprawdzą nielegalny warsztat demontażu samochodów, który urządzono na skraju nadwieprzańskiego Parku Krajobrazowego.
Spore utrudnienia w ruchu w Lublinie powoduje samochodowy protest kobiet będący odpowiedzią na wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji.
We wtorek rano zamknięty zostanie wjazd w ul. Janowską od strony przebudowywanego mostu kolejowego na Bystrzycy.
O tym wypadku było głośno w całej Polsce. W lipcu ub.r. na drodze ekspresowej zginęła młoda kobieta, kierowca ciężarówki. Skoczyła przez barierkę wiaduktu i spadła w przepaść między przęsłami. Drogowcy zaczynają zabezpieczać takie miejsca. U nas akcja zacznie się właśnie od Natalina, miejsca tragedii sprzed ponad roku.
Dodatkowe autobusy trafiły we wtorek na wybrane linie komunikacji miejskiej, bo na niektórych kursach wyczerpane były limity pasażerów mogących przebywać jednocześnie w pojeździe. ZTM ostrzega, że nie ma już zbyt wielu autobusów do dołożenia
Przez dwie godziny niemożliwy będzie we wtorek dojazd al. Witosa od strony centrum do ronda na skrzyżowaniu z Krańcową. – Objazd zostanie poprowadzony ul. Emanuela Grafa przez skrzyżowanie z ul. Łęczyńską – informuje Marcin Graczyk z firmy iKOM, odpowiedzialnej za oznakowanie rejonu robót.
Gotowy jest ostateczny projekt zmian na Krakowskim Przedmieściu, gdzie likwidowana ma być część parkingów, a w ich miejscu pojawią się rabaty z krzewami i drzewa. Pierwotny projekt był oprotestowany przez okolicznych przedsiębiorców. Czym różnił się od tego, który ostatecznie ma być wykonany jeszcze tej jesieni?
Od dziś to już postanowione: Strefa Płatnego Parkowania będzie jeszcze powiększona. Rada Miasta zatwierdziła prezydencki plan poszerzenia strefy o kolejne ulice, w tym rejon lubelskich szpitali. Opłaty na nowym obszarze, który wchłonie 440 miejsc postojowych, zaczną obowiązywać 1 czerwca 2021 r.
Do lubelskich policjantów trafią pierwsze radiowozy elektryczne. Niebawem zostaną oficjalnie przekazane mundurowym. Dwa oznakowane radiowozy kia e-niro to pierwsze tego typu samochody w lubelskim garnizonie.
Firma Panek poszerza swoją ofertę CarSharingu i wchodzi z nią do miast mających więcej niż 20 tys. mieszkańców. Na liście jest m.in. Łęczna, Kraśnik, Lubartów czy Lubartów.
Spore zamieszanie wywołały zapowiedzi podniesienia stawki akcyzy na samochody używane. Jej wysokość ma być teraz uzależniona od wieku auta – im starsze, tym miałaby być wyższa. W niektórych regionach wywołało to zwiększony import aut z Zachodu. Ale w naszym jest wręcz przeciwnie – sprowadzamy mniej pojazdów z drugiej ręki niż w zeszłym roku.
Na duże trudności z przejechaniem przebudowywanych Al. Racławickich skarży się jeden z naszych Czytelników. Jego zdaniem należy uruchomić dodatkową linię, która omijałaby zakorkowane aleje.
Więcej niż spodziewał się Ratusz będzie kosztować budowa nowych dróg mających usprawnić dojazd do nowego dworca autobusowego w rejonie ul. Młyńskiej. W poniedziałek otwarte zostały oferty w przetargu na wykonanie ulic. Okazało się, że chętne są trzy firmy, a każda z nich przekracza budżet inwestycji.
Gdyby nie społeczny protest, upór ludzi, lubelskich przedsiębiorców i polityków, wspieranych przez media oraz przychylność wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej, dziś nie byłoby S17 w obecnym kształcie. Do Warszawy nie jechalibyśmy niespełna dwie, a cztery godziny
Władze powiatu puławskiego, zgodnie z zapowiedziami, wydłużają godziny pracy Wydziału Komunikacji i Dróg. W każdy wtorek i czwartek, począwszy od 8 października, pojazdy będą rejestrowane do godz. 17. To jeden z pomysłów, które mają skrócić kolejki.
W sobotę i niedzielę nieprzejezdne będzie skrzyżowanie Krakowskiego Przedmieścia z ul. Chopina i Ewangelicką. Będą tu pracować wodociągowcy, a komunikacja miejska i pozostali kierowcy trafią na objazdy
W najbliższych dniach czekają nas kolejne zmiany w organizacji ruchu w centrum Lublina. W weekend nie przejedziemy przez skrzyżowanie koło murku z kwiatami, a na ul. Popiełuszki robotnicy przeniosą się na inny fragment jezdni. Z kolei od poniedziałku zwężony o połowę ma być odcinek ul. Lipowej .
Niemal bezużyteczny jest duży parking „Park & Ride” zbudowany obok nowej pętli trolejbusowej na Choinach. Z założenia miało to być miejsce, do którego kierowcy spoza Lublina dojadą autem, zostawią je na parkingu i przesiądą się do komunikacji miejskiej. W praktyce parking świeci pustkami.
Parkingi obok basenów MOSiR nie trafią do Strefy Płatnego Parkowania – tak Ratusz rozwiewa obawy kierowców. Do strefy ma włączyć „stadionową” stronę Al. Zygmuntowskich i al. Piłsudskiego, co poparła już Rada Dzielnicy Za Cukrownią. Strefa miałaby też wchłonąć tereny sięgające do szpitala przy Jaczewskiego
Na drogach regionu przybędzie fotoradarów i innych urządzeń do rejestracji wykroczeń popełnianych przez kierowców. W planach Inspekcji Transportu Drogowego są m.in. dwa odcinkowe pomiary prędkości i dodatkowe rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Autobusy miejskie jakoś dawały radę, chociaż brną przez wodę niczym wojskowe amfibie. Auta osobowe mają znacznie gorzej. Woda sięga im niemal do masek. Tak wygląda Lublin po pierwszej październikowej burzy.